بین الملل

عربستان اولین ناوچه را از اسپانیا تحویل گرفت

عربستان اولین ناوچه را از اسپانیا تحویل گرفت

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، عربستان اولین ناوچه به نام «الجُبَیل» را از بین پنج ناوچه ساخته شده توسط ناوانتیا در خلیج «کادیس» در اسپانیا دریافت کرده است؛ این اولین کشتی از پنج کشتی‌ای است که قرار است در آینده از سوی شرکت کشتی‌ساز اسپانیایی به سعودی تحویل داده شود.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه «عکاظ» روزنامه اسپانیایی «Servimedia» اعلام کرده است که این شرکت اسپانیایی هر پنج ناوچه را قبل از پایان سال ۲۰۲۴ میلادی تحویل خواهد داد. علاوه بر این عربستان سعودی از طریق انعقاد این قرارداد در مدت پنج سال حدود ۶۰۰۰ شغل را به طور مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است.

مراسم افتتاحیه این ناوچه با حضور «عزام بن عبدالکریم القین» سفیر عربستان در مادرید، «فهد بن عبدالله الغفیلی» فرمانده نیروی دریایی عربستان و «آنتونیو مارتورل» فرمانده نیروی دریایی اسپانیا برگزار شد. «ریکاردو دومینگز» رئیس شرکت ناوانتیا و «ولید ابوخالد» مدیرعامل شرکت صنایع نظامی عربستان حضور داشتند.

سفیر عربستان در مادرید، با تاکید بر ثبات روابط سعودی و اسپانیا، از دریافت اولین ناوچه (الجبیل) پس از سه سال ابراز خوشحالی کرد و افزود که روابط عربستان و اسپانیا در همه سطوح، چه در عرصه نظامی-دفاعی و چه در زمینه تجاری متمایز بوده است.

عربستان اولین ناوچه را از اسپانیا تحویل گرفت

نیروی دریایی عربستان روی ناوچه «الجبیل»

طول اولین ناوچه اسپانیایی تحویل داده شده به عربستان  ۱۰۴ متر است و می‌تواند صد نفر خدمه و نیرو را جابه‌جا کند. هم‌اکنون آموزش روی این ناوچه در خلیج‌فارس ادامه دارد و حدود ۵۰۰ نفر در آن شرکت دارند.

انتهای پیام/ص


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا