بین الملل

عربستان در حال میانجی‌گری بین الجزائر و مغرب است

عربستان در حال میانجی‌گری بین الجزائر و مغرب است

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، یک پایگاه خبری لبنانی به نقل از برخی منابع دیپلماتیک از تلاش‌های عربستان سعودی برای میانجی‌گری بین کشورهای الجزائر و مغرب خبر داده است.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی «الجزائر۱» این منابع فاش کرده‌اند که تلاش‌های عربستان برای میانجی‌گری به صورت پنهانی انجام می‌شود و تاکنون در مسیر درست خود ادامه دارد. این تلاش‌های ریاض در حالی انجام می‌شود که چند ماه دیگر به نشست کشورهای عربی در الجزائر باقی مانده است.

پیش از این رسانه‌های مغربی به استناد منابع عربی حوزه خلیج‌فارس، اخباری مبنی بر درخواست الجزائر از کویت برای میانجی‌گری و حل شدن اختلافاتشان با مغرب را طی نشست اخیر وزرای خارجه کشورهای عربی منتشر کرده بودند. اخباری که با  تکذیب مقامات رسمی و دیپلمات‌های الجزائری همراه شد و این کشور اعلام کرد هیچ درخواستی برای میانجی‌گری کشوری ندارد.

این درحالی است که تاکنون بسیاری از دولت‌های دوست و همکار الجزائر برای حل بحران روابط بین رباط و این کشور، درخواست وساطت داشته‌اند. درخواست‌هایی که به دلایلی همچون عمق اختلافات با رباط [تا حد به خطرافتادن وحدت ملی الجزائر] و نزدیک شدن مغرب به رژیم صهیونیستی در جهت تهدید الجزائر، از سوی این کشور رد شده‌اند.

انتهای پیام/ص


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا