کرمانشاه

عرضه گوشت گرم گوسفندی به قیمت ۲۷۰ هزار تومان در محل نمایشگاه بین‌المللی کرمانشاه

عرضه گوشت گرم گوسفندی به قیمت ۲۷۰ هزار تومان در محل نمایشگاه بین‌المللی کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری یولن از کرمانشاه، استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت، دارای ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار دام سبک و نزدیک به ۲۷۵ هزار دام سنگین است و سالانه در استان ۴۰ هزار تن گوشت قرمز تولید می‌شود و با این حجم دام و میزان تولید، کرمانشاه یکی از قطب‌های دامپروری و تولید گوشت قرمز کشور محسوب می شود.

میزان مصرف سالانه گوشت قرمز در استان کرمانشاه ۲۳ هزار تُن است و به نسبت ۴۰ هزار تولید این محصول، ۱۷ هزار تُن سالانه مازاد بر نیاز استان گوشت تولید می‌شود اما باوجود این همه تولید و مازاد، قیمت این محصول در استان بسیار بالا است و به نسبت سایر استان‌ها تفاوت فراوانی دارد.

قیمت گوشت مدتی‌ست به طور بی سابقه‌ای افزایش یافته است به طوری که در برخی برخی از قصابی ها نیز به دلیل گرانی گوشت گوسفندی عرضه نمی‌کنند.

افزایش قیمت گوشت قرمز، صدای مسؤولان ارشد استان کرمانشاه را نیز بارها درآورده که در آخرین مورد آن محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان، تنظیم نرخ عادلانه گوشت گوسفند در کرمانشاه و فراهم کردن امکان خرید مناسب برای مردم را یک دغدغه جدی برای مدیریت ارشد استان دانست.

وی افزود: قیمت دام زنده در تهران گران‌تر از کرمانشاه است ولی قیمت گوشت در قصابی‌های این شهر، ارزان‌تر از کرمانشاه است و این اختلاف قیمت نشان دهنده وجود مشکلاتی در بازار گوشت کرمانشاه است که باید حل شوند.

استاندار کرمانشاه در ادامه بر ضرورت برنامه‌ریزی مناسب برای عرضه گوشت قرمز با قیمت مناسب در مناطق مختلف شهر کرمانشاه و شهرستان‌ها تاکید کرد و گفت: طبق مصوبه باید تا هفته اول اسفندماه، جهاد کشاورزی و شهرداری با کمک اصناف و نظارت دامپزشکی نسبت به جانمایی مکان‌هایی برای عرضه بهداشتی گوشت قرمز با قیمت مناسب در مناطق ۸گانه شهر کرمانشاه و تجهیز آن‌ها اقدام کند.

به دنبال دستور استاندار،  عرضه گوشت قرمز منجمد داخلی و خارجی در استان افزایش یافت و از روز گذشته، شنبه ۲۹ بهمن ماه با همکاری اتحادیه دامداران و اتحادیه عشایری استان کرمانشاه عرضه گوشت گرم گوسفندی به صورت نیم‌شقه در محل نمایشگاه بین‌المللی استان کرمانشاه واقع در پارک شاهد به قیمت ۲۷۰ هزار تومان، شروع شده البته قرار است طی روزهای آینده عرضه گوشت توسط اتحادیههای مذکور در سایر نقاط شهر کرمانشاه گسترش یابد.

پایان پیام/پ


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا