بین الملل

عضو حزب‌الله: اوکراین قربانی سیاست تنش‌زایی آمریکا در جهان است

عضو حزب‌الله: اوکراین قربانی سیاست تنش‌زایی آمریکا در جهان است

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، «علی دعموش» نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان، دولت آمریکا را اولین و آخرین مسئول آنچه در اوکراین روی می‌دهد، دانست، زیرا  این آمریکا بود که در این مسیر برنامه‌ریزی، تحریک و فشار آورد.

به نوشته وبگاه «رأی الیوم»، وی تصریح کرد: «اوکراین قربانی سیاست تنش‌افزایی ایالات متحده آمریکا در جهان شده است. درسی که از آن‌چه در جریان است می‌توان گرفت، این است که حمایت آمریکا از ابزارها و متحدانش فقط یک سراب است نه حقیقت. حقیقت این است که رئیس جمهور اوکراین و رئیس جمهور سابق افغانستان که به آمریکا دل بستند و به آن اعتماد کردند، اعتراف کردند که ایالات متحده آن‌ها را تنها گذاشته است».

این مقام حزب‌الله لبنان در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: «روحیه نژادپرستانه همچنان بر رفتار مدعیان تمدن، پیشرفت و توسعه و منادیان حقوق بشر حاکم است. در پیشرفته‌ترین کشورها که نشان می‌دهند به حقوق بشر بسیار اهتمام می‌ورزند، یعنی ایالات متحده آمریکا و اروپا شاهدیم که چگونه با  با سیاه پوستان رفتار می‌شود».

نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله افزود: «روحیه نژادپرستانه در غرب این روزها در برخورد با حوادث جاری اوکراین خود را نشان می‌دهد و متوجه می‌شویم که چگونه رسانه‌ها و سیاستمداران غربی، از منظر نژادپرستانه، اوکراین را کشوری متمدن بر خلاف سایر کشورهایی که شاهد جنگ هستند، می‌دانند».

او تاکید کرد: این دیدگاه واقعی غرب برای مردم وکشورهای منطقه ما و کسانی که در اثر جنگ، فتنه و تجاوزات آن‌ها کشته و آواره می شوند، است».
علی دعموش در پایان گفت: «ما جنگ، کشتار، اشغال، ویرانی و نابودی را در هر منطقه‌ای از جهان بر اساس اصل رد بی عدالتی و تجاوز رد می کنیم. غرب امروز در مقابله با بحران‌های جهان با استانداردهای دوگانه سروکار دارد، در حالی که علیه جنگ اوکراین قیام می‌کند، در مقابل جنایاتی که آمریکا و عربستان سعودی علیه مردم یمن مرتکب شده‌اند یا در قبال دزدی‌های آمریکا از نفت سوریه و پول مردم افغانستان، سکوت می‌کند».

در حالی که روسیه از ده روز پیش عملیات نظامی ویژه خود علیه اوکراین را کلید زده است، آمریکا و کشورهای اروپایی برخلاف ادعاهای قبلی خود این کشور و رئیس‌جمهور آن را تنها گذاشته‌اند و به اعمال تحریم‌های مالی و اقتصادی و سیاسی علیه روسیه اکتفا کرده‌اند.

انتهای پیام/ص


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا