بین الملل

عملیات پیشگیرانه ارتش یمن در مرز سعودی

عملیات پیشگیرانه ارتش یمن در مرز سعودی

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، رسانه‌های سعودی و کاربران شبکه‌های اجتماعی از درگیری‌های شدید در اطراف یک اردوگاه متعلق به تیپ سعودی در مرزهای شمالی یمن با عربستان سعودی خبر دادند.

 بر اساس گزارش وبگاه خبری «الخبر الیمنی»، این درگیری‌های شدید  در اطراف تیپ هجده در شهر «الخوبه» در استان جازان در جنوب غرب عربستان سعودی رخ داد. تصاویر منتشر شده حاکی از آن است که انفجارها این اردوگاه را به لرزه درآورده است.

درگیری‌ها در حالی رخ داد که یک روز پیش نیروها و تجهیزات ارتش سعودی وارد اردوگاه مذکور شده بودند؛ هنوز تعداد قربانیان و سرنوشت این اردوگاه مشخص نیست.

الخبر الیمنی افزود، حمله به این اردوگاه همزمان با اعلام آغاز عملیات ائتلاف سعودی به سمت «حرض» در استان «حجه» صورت گرفت که نشان از برنامه‌هایی برای انتقال نبرد به عمق سعودی دارد.

در ادامه این گزارش آمده، شهر الخوبه در نزدیکی شهر «الملاحیط» در «صعده» است و این نشان از حمله پیشگیرانه دارد.

اعزام دو تیپ سعودی به یمن

دیروز (شنبه) وزارت دفاع عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد، در تحولی مهم و برای اولین بار در طول هفت سال گذشته، وزارت دفاع عربستان سعودی دو تیپ نظامی را به عمق اراضی یمن فرستاده تا در عملیات نظامی گسترده برای «آزادسازی» استان‌های صعده و حجه در کنار ارتش دولت مستعفی یمن مشارکت داشته باشند.

 «مأرب پرس» در همین زمینه به نقل از منابع خود گزارش کرد، تیپ یازدهم زرهی وزارت دفاع عربستان سعودی در کنار نیروهای منطقه پنجم نظامی در عملیات در حرض شرکت کرده است.

ارتش یمن طی هفته‌های گذشته، عملیاتهای موفقی را تحت عنوان «اعصار الیمن ۱، ۲و ۳» (طوفان یمن ۱، ۲ .و ۳) مناطق راهبردی را در عمق عربستان سعودی و امارات هدف قرار داد و در پی آن حملات ائتلاف سعودی-اماراتی به مناطق مختلف یمن بویژه صعده و صنعاء شدت گرفته است.

انتهای پیام/ص


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا