کرمان

عمل به سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی ما را به عدالت نزدیک می‌کند/دولت مردمی باید درد مردم را درک کند

عمل به سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی ما را به عدالت نزدیک می‌کند/دولت مردمی باید درد مردم را درک کند

به گزارش یولن از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کرمان با تبریک فرارسیدن ولادت امام حسن مجتبی (ع) ایشان را سمبل اخلاق و معنویت دانست و اظهار داشت: به همین مناسبت هفته کمک به محرومان و مستضعفان و تکریم از خیران هم است که به هر دو بخش هم کسانی که در این شرایط سخت کار خیر انجام می‌دهند و با مال خود در راه خدا جهاد می‌کنند و هم به قشر نیازمند و محرومان و آن هم بخصوص در ماه رمضان باید توجه کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با تبریک روز نیروی زمینی ارتش عنوان کرد: ارتش ایران امروز جلوه‌ای از غرور ملی و عزت دینی ما است و با صلابت، رشادت، شهامت و شجاعت از ماموریت‌های خود در میدان به بهترین وجه ممکن آنها را به انجام می‌رساند و از ارزش‌های دینی و الهی دفاع می‌کند و تحت زعامت و فرماندهی فرمانده معظم کل قوا خدمات ارزشمند و ایثارهای فروانی را برای مردم انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه سبب افتخار آن شهدای فراوان و جانبازان و رزمندگان و آزادگانی است که در رده‌های بالا گرفته تا رده‌های میانی و هر فردی از ارتش جمهوری اسلامی ایثارگری وجود دارد، افزود: صیاد شیرازی‌ها محصول ارتش فداکار هستند.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به آغاز حرکت سفیر امام حسین (ع) از مکه به کوفه بیان کرد: حرکت مسلم آغاز یک جریان بزرگی در تاریخ اسلام است حرکتی که ما را به یاد فداکاری به معنای واقعی کلمه می‌اندازد و خاطرات فراوانی و ایثارها و گذشت‌ها و مظلومیت‌ها و در روی دیگر سکه جنایت‌ها و خیانت‌ها را برای ما تداعی می‌کند.

امام جمعه کرمان ورود به شب‌های قدر را یادآور شد و با تأکید بر اینکه باید قدر این شب‌ها را بدانیم، تصریح کرد: معلوم نیست تا ماه رمضان آینده بتوانیم این شب‌ها را درک کنیم شب‌های بخشش و آمرزش که از زمین و زمان بر ما می‌بارد و می‌تواند برای انسان تولدی باشد که زندگی بی‌گناه و کم‌گناه را تجربه کند.

وی با اشاره به اینکه سه مسئله بسیار مهم در فرمایشات مقام معظم رهبری از آغاز سال تا الان داریم، اظهار کرد: اولین مسئله سیاست‌های کلی تامین اجتماعی که به وسیله رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد که عمل کردن به آنها بخصوص برای قشر آسیب‌پذیر جامعه یک جریان امیدبخشی است که ما را به عدالت اجتماعی خیلی نزدیک می‌کند.

علیدادی‌سلیمانی مسئله دوم را نامگذاری سال دانست که راه نجات کشور است و گفت: تولید دانش‌بنیان و تولید اشتغال آفرین، مشکلی که کشور ما را دچار کرده در بخش اقتصادی همین دو محور است که امیدواریم در دستور کار دولتمردان به صورت جدی قرار گیرد.

امام جمعه کرمان بخش سوم رهنمودهای حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام را یادآور شد و بیان کرد: ایشان در یک سخنرانی جامع و مفصل راهبردها و سیاست‌ها را به بهترین وجه ممکن برای مسئولان تبیین کردند.

وی ادامه داد: چه آنجا که فرمودند مردمی بودن و مردمی ماندن؛ مردمی بودن مسئولان یعنی حرکتی از جنس مردم کردن و درد مردم را درک کردن و توده‌هایی که درآمدشان کم است وقتی وارد بازار می‌شوند و بخواهند خرید کنند بدانند بر آنها چه می‌گذرد و مسئولان باید آن را درک کنند.

علیدادی‌سلیمانی تصریح کرد: مردمی بودن یعنی حضور فعال در بین مردم داشتن و تشریفات زاید را به طور کلی از بین بردن و گرفتار حرکت‌های نمایشی نشدن و برای خدا و از سر اخلاص کار کردن و توجه به این اصل داشتن که علاوه بر اینکه مردم مسئولان را مورد سوال قرار خواهند داد اما در محکمه الهی هم باید پاسخگو باشند.

وی گفت: چه آنجا که دفاع منطقی از حقوق کشور در مذاکرات هسته‌ای را بیان فرمودند که ایستادن و استقامت شجاعانه در مقابل زورگویی و زیاده خواهی دشمن و گره نزدن سرنوشت اقتصادی کشور به مذاکرات هسته‌ای و چه آنکه جریان فعال دفاع از حقوق مردم را در رده‌های مختلف نظام در دولت و مجلس فعال کردن و همدل همراه بودن.

علیدادی سلیمانی توجه و اهمیت این موضوع که مسئولان هم قابل نقد هستند و باید نقد شوند را یادآور شد و اظهار داشت: اما باید آسیبی به ما وارد نشود از این نقد و رسانه‌ها و مطبوعات باید توجه کنند که نقد نباید نا امید کننده و تحقیر و تخریبی باشد و نباید نسبت به مسئول بدبینانه نگاه کرده و نقد کنیم و نقدهای دلسوزانه و عادلانه به جامعه رشد می‌دهد همانطور که نقدهای جهت‌دار و تحقیر کننده اخلاق جامعه را هدف قرار می‌دهد و به آن آسیب وارد می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به ابراز خرسندی رهبر انقلاب از حضور بخشی از جوانان کشور در رده‌های مسئولیت نظام گفت: گام دومی‌ها با علم و آگاهی وتخصص و تجربه به میدان آمدند تا حرکت انقلابی در بدنه اجرایی کشور به دست این جوانان توانمند به بهترین وجه ممکن اجرایی شود اما باید مواظب باشیم همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، دچار غرور نشویم که همه حیثیت و داشته‌های ما را بر باد می‌دهد و در عمل منفعل نشویم که ما را ناامید می‌کند.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ق


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا