سلامت

عوارض محدود واکسن‌های کرونا در کنار فواید بسیار آنها، قابل قبول است

به گزارش روز جمعه یولن از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، سید محسن زهرایی درباره عوارض واکسن‌های کووید، افزود: تاکنون حدود ۶۰ هزار مورد عارضه واکسن در سامانه مربوطه ثبت شده که عموما در حد همان عوارض قابل انتظار همچون درد در محل تزریق، کوفتگی بدن، بی حالی و سردرد است که بعد از گذشت ۲ تا سه روز خود به خود رفع می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: واکسن و واکسیناسیون موثرترین مداخله بهداشتی شناخته شده برای حفظ سلامت افراد و جلوگیری از مرگ و میر به شمار می رود.

رئیس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت با اشاره به اینکه فرایند تولید واکسن های کووید تحت پروتکل های پیچیده و کاملا علمی است، اظهار داشت: ایمنی‌زایی و بی‌خطری واکسن‌ها در فازهای یک، دو و سه بررسی می‌شوند؛ بر همین اساس از سلامت واکسنی که مجوز مصرف برای عموم جامعه را دریافت می‌کند، اطمینان خاطر داریم.

زهرایی اضافه کرد: همچنین در مرحله مصرف هم با نظام مراقبتی که وجود دارد عوارض احتمالی واکسن‌ها رصد می‌شود و برای آنکه گزارش دقیقی داشته باشیم، یک سامانه برای تلفن همراه هم در سایت www.salamat.gov.ir راه‌اندازی شد و افراد می‌توانند در صورتی که در پی تزریق واکسن دچار عارضه‌ای شدند، در این سامانه ثبت کنند.

رییس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت گفت: تاکنون حدود ۹۷ میلیون دز واکسن در کشور تزریق شده است.

به گزارش یولن، تاکنون ۵۵ میلیون و ۵۱۱ هزار و ۱۲۸ نفر دُز اول، ۴۱ میلیون و ۶۵۰ هزار و ۲۳۷ نفر دُز دوم و ۳۹۸ هزار و ۸۸۱ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۹۷ میلیون و ۵۶۰ هزار و ۲۴۶ دُز رسیده است.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا