به گزارش یولن، همه ما پراید را میشناسیم؛ خودرویی قدیمی که بهخاطر قیمت نسبتا ارزانتر و قطعات در دسترس، برای سالها یکی از پرفروشترین خودروهای ایران بود. ریشه پراید به فورد فستیوا برمیگردد. مدلهای اولیهی پراید بعدها توسط شرکت کیا با تغییراتی در کرهی جنوبی تولید شد؛ اما بهدلیل نبود ایمنی لازم نتوانست مجوز صادرات به آمریکا و اروپا را بگیرد.
به نقل از زومیت، تولید پراید در ایران از سال ۱۳۷۲ توسط سایپا در دو مدل سدان و هاچبک تحت عنوان «صبا» و «نسیم» آغاز شد. حالا در سال ۱۴۰۴ از هوش مصنوعی کمک گرفتیم تا پراید جدید را به تصویر بکشیم.
ما به کمک هوش مصنوعی پراید را فیسلیفت کردیم. طی این فرآیند پلتفرم خودرو تغییر نمیکند و نباید انتظار تغییرات ساختاری عمیق را داشت. شرکتهای بزرگ برای کاهش هزینهها معمولاً خودروهایشان را پس از سه یا چهار سال فیسلیفت میکنند تا با تغییرات ظاهری اندک بتوانند فروششان را بالا نگه دارند.
در پراید جدید نمای جلو خودرو را با حفظ همان الگوی همیشگی کمی تغییر دادیم. دیلایت چراغها، سپر جدید با مهشکن و رینگهای آلومینیومی در کنار طرح جدید آینهها از جمله تغییراتی هستند که به چشم میخورند.
در نمای عقب سعی کردیم طراحی را با حفظ اصالت، کمی مدرنتر کنیم. چراغهای LED مربعیشکل با ساختار چراغهای عقب هماهنگی خوبی ایجاد کرده است. دستگیرهی درها همرنگ بدنه شدهاند.
داخل کابین پراید جدید مطابق با یک خودرو اقتصادی نسبتاً مدرن طراحی شده است. نمایشگر لمسی کوچکی بالای داشبورد قرار دارد و دکمههای کنترل سیستم تهویه را میتوانیم ببینیم. طراحی صندلیها ترکیبی از چرم و پارچه است.
۵۸۵۸