کرمان

عیدی دولت به مردم «پاسرخ» ریگان/چراغ خانه‌های عشایر روشن شد

عیدی دولت به مردم «پاسرخ» ریگان/چراغ خانه‌های عشایر روشن شد

به گزارش یولن از کرمان، روستای پاسرخ شهرستان ریگان یکی از روستاهای مناطق کوهستانی منطقه است، روستایی در کنار رودخانه پاسرخ که سال‌های سال در تاریکی مطلق بود و مردمانش فقط روشنایی آب را در تاریکی مطلق نظاره‌گر بودند.

در کنار این روستا نیز غار ناشناخته‌ای وجود دارد که این غار در حاشیه روستا قرار دارد، به همراه مسؤولان شهرستان راهی روستای پاسرخ شدیم، با گذر از دشت ریگان به مناطق کوهستانی شهرستان رسیدیم منطقه‌ای که این روزها عطر گیاهان دارویی آن نظر هر گردشگری را به سمت خود سوق می‌دهد.  

گیاهان دارویی از فرسنگ‌ها طبیعتی جذاب و منحصر به‌فرد ایجاد کرده است، گیاهان دارویی که به جز منابع درآمدزایی برای اهالی روستا با بارش رحمت الهی، مهاجرت معکوس را در این مناطق در پی داشته است 

به رودخانه پاسرخ رسیدیم که هنوز از جوشش خاصی در این منطقه برخوردار است، وجود تیرهای برق در منطقه نشان از آبادانی در این روستا داشت، روستایی که مردمانش سال‌های سال در تاریکی مطلق بودند و اکنون روشنایی به این روستا سوق داده شده است، اهالی روستا به استقبال آمده بودند و خوشحال از اینکه مسؤولان در کنارشان هستند، ذوق و شوق مردم دیگر کرونا نمی‌شناسد و با گرمی مسؤولان را در آغوش گرفتند. 

عیدی دولت به مردم «پاسرخ» ریگان/چراغ خانه‌های عشایر روشن شد

 

بهترین عیدی دولت به مردم

روح‌الله اتابک یکی از اهالی روستا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه سال‌های سال منتظر روشنایی به این روستا بودیم و بهترین عیدی که امسال به ما داده شد روشنایی به این روستا بود، عنوان کرد: تاریکی خیلی سخت بود و فرزندان ما به سختی تحصیل می‌کردند. 

محمد اتابک نیز با اشاره به اینکه اهالی روستا در حال مهاجرت بودند و با روشنایی برق در حال بازگشت هستند، تصریح کرد: خداوند نگهدار مسؤولان باشد که چراغ خانه‌های ما عشایر را روشن کردند.

مراد آبیار سرپرست فرمانداری ریگان نیز با بیان اینکه روستای پاسرخ شهرستان ریگان با ۲۵ خانوار یکی از روستاهای صعب‌العبور شهرستان ریگان است، گفت: برق‌رسانی به این روستای صعب‌العبور با سختی خاصی انجام شد و هشت کیلومتر خط انتقال این طرح در روستای پاسرخ صورت گرفت. 

وی با بیان اینکه برای برق‌رسانی به این روستا ۳۰ میلبارد ریال هزینه شده است، عنوان کرد: روستاهای صعب‌العبور دیگری نیز در شهرستان وجود دارد که با انرژی خورشیدی، برق‌رسانی آنها در دستور کار قرار دارد.

عیدی دولت به مردم «پاسرخ» ریگان/چراغ خانه‌های عشایر روشن شد

 

شوق خدمت به مردم و برقراری عدالت

حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی نماینده مردم شهرستان‌های بم، ریگان و فهرج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برخورداری مردم از امکانات در مناطق محروم است، گفت: روستای پاسرخ در گذشته آب آشامیدنی آن تامین و اکنون برق‌رسانی در این روستا نیز انجام شده است 

وی با بیان اینکه به تمام مناطق شهرستان سرکشی خواهد شد و از نزدیک مشکلات آنها بررسی خواهد شد، افزود: برق‌رسانی به روستاهای صعب‌العبور اصلا با تعرفه دریافتی از روستائیان قابل قیاس نیست و تنها نکته‌ای که اجرای این طرح‌ها را توجیه‌پذیر می‌کند شوق خدمت به مردم و برقراری عدالت کامل اجتماعی است. 

انتهای پیام/۸۰۰۱۴/ق


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا