همدان

فارس من| تامین اعتبار ساماندهی معتادان تویسرکان تا هفته آینده

به گزارش خبرگزاری یولن از تویسرکان، سوژه «جولان اعتیاد در کوچه پس کوچه‌های شهر تویسرکان» از مطالبات مردمی، در «یولن من» ثبت شده است را از مسوولان امر این شهرستان پیگیر شدیم.

فرماندار شهرستان تویسرکان در این رابطه با گفت‌وگو با خبرنگار یولن در تویسرکان اظهار کرد: تعداد معتادان شهرستان تویسرکان نسبت به جمعیت و شهرستان‌های دیگر کمتر است البته یک نفر معتاد هم برای ما زیاد است.

سید رسول حسینی با بیان اینکه موضوع جولان معتادان در تویسرکان که در خبرگزاری یولن عنوان شده قرین به واقعیت است افزود: معمولا مسوول جمع‌آوری معتادین متجاهر نیروی انتظامی است که با هماهنگی، شورای هماهنگی مواد مخدر با مسوولیت فرماندار انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر معتادی متجاهر تشخیص داده شود، باید در مراکز ماده ۱۶ نگهداری شود ادامه داد: متاسفانه در سطح استان مرکز نگهداری معتادان متجاهر برای زنان نداریم و برای آقایان هم این مراکز در حوزه جغرافیایی شهرستان‌های نهاوند و کبودراهنگ هر کدام به ترتیب با ظرفیت‌ ۳۰۰ و ۱۰۰ نفر وجود دارد.

 فرماندار شهرستان تویسرکان اضافه کرد: با هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان یعنی همان نیروی انتظامی، در یک برش شهرستانی با هماهنگی پلیس مواد مخدر شهرستان تویسرکان معتادان متجاهر را جمع‌آوری و به این مراکز انتقال می‌دهند.

 وی با بیان اینکه بر فرض این واقعیت که آمار بالاست جلسه‌ای با هماهنگی امام جمعه در ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان با حضور معاون فرماندار برگزار شد تاکید کرد: اعتباراتی در قالب این فصل و برنامه برای هیچ دستگاه اجرایی مانند فرمانداری و … دیده نشده است.

حسینی افزود: با وجود منع قانونی تلاش داریم از جایی دیگر و حتی اگر شده از کمک خیری اعتبار مورد نیاز برای جابجایی این افراد به مراکز ماده ۱۵ کمپ‌های ترک اعتیاد برای بانوان و یا ماده ۱۶ در مراکز نگهداری کبودرآهنگ یا نهاوند تامین کنیم.

وی تصریح کرد: به خبرگزاری یولن قول می‌دهم که انشاءالله تا پایان این هفته یا نهایت هفت تا هشت روز آینده اعتبار مورد نیاز را تعیین تکلیف و معتادان را در قالب یک بسیج عمومی با هماهنگی دادستان، نیروی انتظامی و همکاران اطلاعات، جمع‌آوری و ساماندهی کنیم.

فرماندار شهرستان تویسرکان با تاکید بر اینکه ما مسوولان هم دغدغه این موضوع را داریم، خانواده‌ها هم کمک کنند؛ تنها این نیست که ما به دنبال معلول باشیم تصریح کرد: ارتباط خانواده‌ها با پلیس و حوزه آسیب‌های اجتماعی بیشتر شود، این امر نیاز به همفکری و همیاری همه جانبه دارد که باید مورد توجه باشد.

وی در خصوص اینکه قول ساماندهی معتادان در داخل پارک زرهان و جلوگیری از آسیب به اعضای کودک و نوجوان کتابخانه عترت در مصاحبه فرماندار با یولن هنوز محقق نشده است گفت: به اتفاق دادستان، رئیس دادگستری، فرمانده انتظامی و شهردار از این محل بازدید کردیم؛ اما در این باره یک اختلاف نظری بود.

حسینی تاکید کرد: پس از هماهنگی پروسه زمانی همین هفته با همراهی مسوولان قضایی، انتظامی و اصحاب رسانه در قالب یک مانور از محل مورد نظر بازدید خواهیم داشت.

انتهای پیام/۸۹۰۱۰


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا