بین الملل

فارس من| حفظ حرمت اماکن مقدسه در دستورکار دستگاه دیپلماسی است

فارس من| حفظ حرمت اماکن مقدسه در دستورکار دستگاه دیپلماسی است

به گزارش گروه سیاست خارجی یولن، جمعی از کاربران فارس من با تشکیل کمپینی از دستگاه دیپلماسی خواسته‌اند که در رایزنی با سایر کشورهای مسلمان طرح تقاضای مشترک بازسازی حرم بقیع از دولت عربستان سعودی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.

 کاربران همچنین از دولت خواسته‌اند پیگیری از مراجع بین‌المللی همچون یونسکو برای ثبت، حمایت و حفاظت از حرم بقیع به‌عنوان میراث‌فرهنگی و هویتی زنده جهان اسلام را در دستورکار خود قرار دهد.

در این کمپین با اشاره به تخریب قبرستان بقیع توسط جریان وهابی در حدود یک قرن پیش در ۳۱ فروردین ۱۳۰۵ شمسی مطابق با ۸ شوال ۱۳۴۴ قمری، عنوان شده است: امروزه پس از گذشت حدود یک قرن همچنان غربت در بقیع موج می‌زند و سعودی‌ها نه‌ تنها اجازه ساخت بارگاه و ضریح برای ائمه مدفون را نمی‌دهند، بلکه برای زیارت در بقیع نیز محدودیت‌هایی اعمال می‌کنند. حتی کسی حق خواندن زیارت و اشک ریختن برای خاندان اهل‌بیت علیهم‌السلام را ندارند.

در این کمپین همچنین آمده است: فاجعه تخریب جنت‌البقیع که بی‌تردید بزرگ‌ترین جنایت فرهنگی قرن بیستم است زخمی عمیق بر پیکر جهان اسلام است که از همان زمان مورد اعتراض شدید مسلمانان کشورهای مختلف از شیعه و سنی قرار گرفته است و بازسازی آن امروز هم از مطالبات ملت‌های جهان اسلام است. 
در همین خصوص سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ۱۹ اردیبهشت ماه سال جاری در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره تخریب قبور ائمه در بقیع و حرمت اماکن مقدسه در عربستان با بیان این‌که براساس گفت‌وگوها و توافقات با طرف سعودی امسال حج با حضور زائران ایرانی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: حفظ حرمت اماکن مقدسه همواره در دستورکار ما بوده و هیچ گاه از دستورکار ما خارج نشده است. (اینجا بخوانید)

 انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا