سمنان

فارس من| شهرداری‌ها برای ساختمان‌های نامناسب معلولان پایان کار صادر نکنند

فارس من| شهرداری‌ها برای ساختمان‌های نامناسب معلولان پایان کار صادر نکنند

به گزارش یولن از سمنان، شماری از مردم در سامانه «فارس من» که مطالبات و مشکلات مردمی را در سراسر کشور پیگیری می‌کند، موضوعی را با عنوان «درخواست توضیح درباره عمل به مفاد قانون حمایت از معلولان» مطرح کرده‌اند.

آن‌ها با انتشار مطالبه‌ای تصریح کردند که «مستدعی است نظر به اینکه برخی از مفاد قانون جامع حمایت از حقوق معلولان مصوب سال ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی مربوط به تکلیف شهرداری‌ها در سطح کشور می‌باشد، لذا از آن مقام مسئول استدعا داریم نسبت به شفاف‌سازی و ارائه گزارش در حوزه عملکرد شهرداری سمنان در ارتباط با آن قانون از زمان تصویب تاکنون اقدامات عاجل را مبذول فرمایید»؛ یولن استان سمنان به بررسی موضوع پرداخته است.

محمد حمیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در این زمینه می‌گوید: در حوزه ساخت‌وسازها، نظام مهندسی، راه و شهرسازی و شهرداری‌ها موظف هستند تا صدور پایان کار برای ساختمان‌هایی که دستورالعمل مناسب‌سازی برای آنها اجباری  است، را کنترل کرده و برای ساختمان‌هایی که استانداردهای لازم از جمله مناسب‌سازی را رعایت نکرده‌اند، پایان کار صادر نکنند.

وی بیان کرد: شبکه معابر دارای معایبی بوده و نیازمند توجه ویژه به این موضوع در جهت رفع نواقص و معایب هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان ادامه داد: راه و شهرسازی، مصوبه‌های جدید را برای مناسب‌سازی معابر و ساختمان‌ها به سازمان نظام مهندسی ابلاغ کند.

حمیدی با بیان اینکه موضوع مناسب‌سازی اماکن عمومی باید تبدیل به فرهنگ شود، گفت: صداوسیما با ورود مناسب به این موضوع تلاش کند تا فرهنگ‌سازی لازم برای رعایت و انجام این امر را بین مردم به انجام رساند.‌

وی بیان کرد: مناسب‌سازی ساختمان‌ها باید اولویت‌بندی شود و ساختمان‌هایی که بیشترین تردد و خدمات را نسبت به ساختمان‌های دیگر دارند، در اولویت مناسب‌سازی قرار گیرند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان ادامه داد: ادارات تلاش کنند تا خدمات موردنیاز و مورداستفاده معلولان را به طبقه همکف منتقل کنند تا این عزیزان در همان طبقه همکف خدمات خود را دریافت کنند.

حمیدی افزود: در شهرستان‌ها، فرمانداران جلسات مناسب‌سازی را تشکیل دهند و دقت کنند تا ساختمان‌هایی که از این پس ساخته می‌شود، مناسب‌سازی برای رفت‌وآمد معلولان در آن رعایت شود.

وی بیان کرد: شهرداری‌ها در مناسب‌سازی معابر عمومی اهتمام داشته و لازم است تا در این خصوص نظر مردم را نیز برای مناسب‌سازی هر چه بهتر جویا شوند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/س


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا