فرهنگ و هنر

فارس من| عاملی: نسبت دادن «عصبیت دینی» در فیلم عنکبوت مقدس به مردم ایران ظلم بزرگی است

فارس من| عاملی: نسبت دادن «عصبیت دینی» در فیلم عنکبوت مقدس به مردم ایران ظلم بزرگی است

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی بیش از ۶۰ هزار مخاطب سامانه «فارس من» در پویشی با عنوان «برخورد قاطعانه با عوامل سازنده فیلم هتاک عنکبوت مقدس» خواستار برخورد با عوامل و سازندگان فیلم موهن «عنکبوت مقدس» شده‌اند. 

در توضیحات این پویش آمده است: «فیلم سینمایی «عنکبوت مقدس» با اهانت مستقیم به ساحت قدسی حضرت شمس‌الشموس امام رئوف حضرت امام رضا (ع) و تشبیه آستان مقدس آن حضرت به عنکبوت و نیز توهین به واژه قرآنی «مقدس» خشم مسلمانان و مردم ایران را برانگیخته است؛ مردمی که اعم از شیعه، سنی، ارمنی، کلیمی و زرتشتی، برای این امام بزرگوار و مهربان در کل جغرافیای ایران‌ زمین، تقدسی بی‌نظیر قائلند. دادستانی باید در اسرع وقت، علیه تمامی عوامل این فیلم موهن و هتاکانه، اعلام جرم و آنها را به اتهام توهین به مقدسات مسلمین، بازداشت و محاکمه کند.»

این در حالی است که فیلم «عنکبوت مقدس» با ترکیبی از عوامل ایرانی و غیرایرانی، در کشور اردن ساخته شده و از ترکیب بازیگران خارج از ایران بهره برده است. تنها چهره شاخص این فیلم که در ایران حضور دارد، هایده صفی‌یاری تدوینگر آن است. سرمایه‌گذارانی از دانمارک، آلمان، سوئد و فرانسه این فیلم را برای تولید حمایت کرده‌اند. «ساموئل حدیدا» مدیر یهودی کمپانی متروپولیتن، همراه با ویکتور و دیوید حدیدا مدیران کمپانی فرانسوی هستند. رویکرد اصلی فیلم«عنکبوت مقدس» اسلام‌هراسی است و آشکارا بر ضد فرهنگ شیعه و حکومت و جامعه دینی ساخته شده است. 

نسبت دادن «عصبیت دینی» در فیلم عنکبوت مقدس به مردم ایران ظلم بزرگی است

حجت‌‌الاسلام والمسلمین سیدسعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه پنجمین بزرگداشت شهادت سردار شعبان نصیری (اینجا) در گفت‌وگو با فارس درباره فیلم عنکبوت مقدس بیان داشت: متأسفانه فیلم عنکبوت مقدس مجوز ایران را نداشته و در ایران هم تهیه نشده است. بلکه برنامه‌ریزی شده دشمن بوده تا اینکه عصیبت دینی را به عنوان یک منبع دینی برای زدن دین استفاده کند.

وی وجه اشتراک همه کفار را مطابق قرآن، «عصبیت» دانست و افزود: همه کفار استناد به عصبیت می‌کنند و نسبت عصبیت دادن به جامعه اسلامی در فیلم عنکبوت مقدس یک نسبت ناروا و ظلم در حق مردم متدین، مسلمان و مهربان ایران است که وجودشان ازخودگذشتگی بوده است.

حجت‌الاسلام عاملی تصریح کرد: اینگونه بازنمایی کردن و صحنه‌پردازی کردن از بالا به عنوان یک چشم‌انداز در فیلم عنکبوت مقدس و نشان دادن جلوه‌ای دیگر از ظرفیت مشهد مقدس ظلم روی ظلم است.

باید از جشنواره کن شکایت حقوقی کنیم

وی خواستار ورود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه شد و ادامه داد: باید به خاطر فیلم «عنکبوت مقدس» از جشنواره کن شکایت حقوقی صورت گیرد، زیرا فیلمی را برگزیدند که بر خلاف ارزش‌های مشترک یک ملت است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز داشت: باید از طریق قدرت هنری ایران، واقعیت‌های شریف مردم ایران بازگو شود. اگر به وصیتنامه الهی امام نگاه کنید، در این وصیت‌نامه ظرفیت‌های انقلاب اسلامی بیان شده است. همچنین اگر به گام دوم انقلاب مراجعه کنید حضرت آقا در بخش اول بیانیه ظرفیت‌های فاخر و افتخارآمیز ایران را بیان کردند.

استفاده از ابزار هنر برای بیان ظرفیت‌های فاخر ایران به جهان

وی گفت: بنابراین هنر ما باید بتواند این موارد را بیان و ترسیم کند. چنانچه قبلاً فیلمی با رویکرد عدالت‌خواهانه به این موضوع نگاه کرده بود، اما قدرت خودنمایی نداشت. این خلأ را با ابزار هنر می‌توان جبران کرد.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا