کرمان

فارس من| مدیرکل فرودگاه‌های کرمان: امکان نام‌گذاری ۲ فرودگاه به یک نام وجود ندارد/ مجوز تغییر نام فرودگاه‌ها در دستان هیأت دولت

به گزارش یولن از کرمان، مخاطبان فارس من «مطالبه نام‌گذاری فرودگاه کرمان به نام سپهبد شهید سلیمانی» را در این خبرگزاری ثبت و در این مطالبه خواستار تغییر نام فرودگاه بین‌المللی کرمان از هاشمی‌رفسنجانی به یاد سیدالشهدای مقاومت شهید سلیمانی شدند.

استان کرمان با نام حاج قاسم در دنیا شناخته شده و پایتخت مقاومت لقب گرفته است، گلزار شهدای کرمان شاهد حضور میهمانان خارجی حداقل از ۶۰ کشور مختلف از جمله لبنان، عراق، سوریه، نیجریه و غیره جهت زیارت مزار مطهر شهید سلیمانی است.

علی قاسم‌زاده مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان در پاسخ به این مطالبه مردم کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: نام‌گذاری فرودگاه‌ها توسط هیأت دولت انجام می‌شود و به هیچ عنوان به صورت سازمانی نیست و باید مصوبه هیأت دولت داشته باشد.

وی گفت: نام‌گذاری فرودگاه کرمان به نام مرحوم هاشمی‌رفسنجانی قبل از اینکه شهید سلیمانی به دست شقی‌ترین دشمنان به شهادت برسد در چند سال قبل صورت گرفته است و بعد از شهادت شهید سلیمانی در بدو ورود پیکر مطهر ایشان به کشور از طریق استان خوزستان بود و سپس به شهرهای دیگر و در نهایت وارد کرمان شد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان بیان کرد: در همان زمان و ایام تشییع پیکر مطهر شهید سلیمانی فرودگاه اهواز به نام «شهید سلیمانی» مزین شده و طبق قانون سازمان بین‌المللی هواپیمایی و قوانین داخلی امکان اینکه دو فرودگاه در یک کشور یک نام را دشته باشند وجود ندارد. در صورتی امکان دارد که فرودگاه اهواز که به نام شهید سلیمانی است تغییر اسم پیدا کرده تا ما بتوانیم پیشنهاد این اسم را به هیأت دولت بدهیم، ولی در هر صورت هر دو اتفاق نیازمند تصمیم هیأت دولت است.

قاسم‌ زاده تصریح کرد: در زمان شهادت سردار سلیمانی یک طومار توسط هم‌استانی‌های کرمانی برای ما آوردند که به تهران ارسال و به هیأت دولت داده شد ولی چون نام‌گذاری فرودگاه اهواز به نام شهید بزرگوار انجام شده بود، تغییر نام فرودگاه کرمان مطابق قوانین سازمان هواپیمایی امکان‌پذیر نبود.

وی تأکید کرد: امکان اینکه دو فرودگاه در یک کشور یک نام را دشته باشند وجود ندارد،‌اگر هم بخواهد انجام شود باید پیشنهاد به هیأت دولت داده و پیگیری شود.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ق


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا