سمنان

فارس من| نماینده مردم سمنان در مجلس: رئیس‌جمهور درباره سد فینسک اعلام نظر رسمی کند

فارس من| نماینده مردم سمنان در مجلس: رئیس‌جمهور درباره سد فینسک اعلام نظر رسمی کند

به گزارش یولن از سمنان، شماری از مخاطبان یولن چندی پیش با ورود به سامانه «فارس من» که مطالبات و مشکلات مردمی را در سراسر کشور پیگیری می‌کند، با سوژه «ضرورت احداث سد فینسک در استان سمنان»، از مسؤولان پیگیری این موضوع را درخواست کرده‌ بودند.

عباس گلرو، نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی در مکاتبه‌ای با آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، خواستار اعلام نظر رئیس‌جمهور درباره ادعای مطرح‌شده نسبت به طرح قانونی دارای ردیف اعتباری شد.

وی گفت: قبلاً نیز چنین ادعایی مطرح ‌شده بود و با پیگیری‌های به عمل آمده از دفتر رئیس‌جمهور، معلوم شد که ایشان چنین دستوری نداده‌اند و ادعای مطرح‌شده کذب است.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی در نامه خود به رئیس‌جمهور نوشته است: مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه، حامی و پشتیبان دولت انقلابی و شخص جنابعالی هستند و انتظار دارند ضمن مواجهه با اظهارات منافی قانون، به وزیر نیرو دستور دهید بی‌وقفه در احداث سد فینسک تسریع کرده و از پایمال شدن حق مردم جلوگیری کنند.

گلرو پیش‌تر و در جریان نشست مجمع نمایندگان استان سمنان با رئیس‌جمهور نیز اخلال در اجرای طرح احداث سد فینسک را نقض آشکار قانون توصیف و تأکید کرده بود که این طرح واجد تمامی مجوزهای مطالعاتی و زیست‌محیطی است.

به گزارش فارس، ساخت سد فینسک، طرحی مهم در استان سمنان است. منطقه مورد مطالعه سد فینسک در فاصله ۷۰ کیلومتری شمال شرق شهر سمنان است و قرار است آب ذخیره‌شده پشت سد مخزنی فینسک از طریق سامانه آبگیری به‌وسیله یک خط لوله تا نزدیکی بند انحرافی کاورد منتقل و سپس با آب‌بند انحرافی کاورد وارد یک حوضچه ذخیره در تراز ارتفاعی حدود یک هزار و ۶۴۰ متر شود.

انتهای پیام/۲۲۴۹/م/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا