کرمان

فرار ۲۰ هزار میلیارد تومانی سرمایه از کرمان/۴ مدیر بازنشسته استان تجلیل شدند

فرار ۲۰ هزار میلیارد تومانی سرمایه از کرمان/۴ مدیر بازنشسته استان تجلیل شدند

به گزارش یولن از کرمان، سید مهدی طبیب‌زاده صبح امروز در آیین تجلیل از مدیران بازنشسته استان اظهار داشت: برآوردهای سازمان برنامه و بودجه نشان می‌دهد، ۲۰ هزار میلیارد تومان فرار سرمایه از استان کرمان داشته‌ایم که این امر به‌علت مبهم بودن فضای کسب و کار در این خطه است.

وی با گرامیداشت سالگرد فتح خرمشهر عنوان کرد: ۴۰ سال قبل در سوم خرداد باران زیبایی می‌بارید و جمله خرمشهر، خونین شهر آزاد شد، جان تازه‌ای به مردم ایران داد و امروز هم به باران رحمت و خبرهای فتح و پیروزی نیاز داریم.

طبیب‌زاده با اشاره به اینکه عاقبت‌به‌خیری بهترین دعا برای هر فردی‌ست، ابراز داشت: عاقبت‌به‌خیری این است که یک فرد ۳۰ سال خدمت کند و به افتخار بازنشستگی برسد و مردم هم قدردان باشند.

وی ادامه داد: گاهی بحث و تنش با مدیرانی داشتیم که امروز بازنشسته شده‌اند، زیرا لازمه کار بوده است و این امر مانع از تشکر ما از این مدیران نمی‌شود و قدردان تلاش‌های آنها هستند.

طبیب‌زاده خطاب به مدیران بازنشسته عنوان کرد: شما تجربیات زیادی اندوخته‌اید و در شرایط بسیار سخت کار کرده‌اید و کشور و استان کرمان به فضای کسب و کار فعال و  پیشرو نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه نجات کشور در گرو بخش خصوصی است و با دولت به جایی نمی‌رسیم، تصریح کرد: پایش و ارزیابی‌ها از فضای کسب و کار استان کرمان نشان می‌دهد، هرچند شرایط‌‌مان از لحاظ رتبه بهتر شده و سه رتبه ارتقا یافته‌ایم، اما به لحاظ نمره رتبه کمتری آورده‌ایم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان افزود: برای کرمان زیبنده نیست، رتبه ۲۷ فضای کسب و کار را داشته باشد و این یعنی اگر کسی بخواهد سرمایه‌گذاری کند، ۲۶ استان را از کرمان قابل‌تر می‌داند.

طبیب‌زاده تصریح کرد: محدودیت‌های قانونی و آیین‌نامه‌ای وجود دارد که مانع از کار می‌شود، اما باید این موانع را رفع کنیم و فضای با نشاط و سازنده‌ای برای کرمان ایجاد شود.

وی اظهار داشت: برآوردهای سازمان برنامه و بودجه نشان می‌دهد، ۲۰ هزار میلیارد تومان فرار سرمایه از استان کرمان داشته‌ایم که این امر به‌علت مبهم بودن فضای کسب و کار در این خطه است.

این فعال اقتصادی ابراز کرد: استان کرمان از همه ظرفیت‌ها برخوردار است، اما با همه این عوامل و پارامترهای توسعه در شاخص‌های توسعه پایدار چرا رتبه‌های آخر جدول را داریم، باید یک نفر بیاید و به این سؤوالات جواب بدهد.

طبیب‌زاده تصریح کرد: چه کاری نشده است که در آموزش، بهداشت، برق روستایی و شاخص‌های توسعه پایدار استان کرمان از متوسط کشوری پایین‌تر هستیم.

وی با اشاره به اینکه منابع بین‌نسلی مانند آب را هم مصرف کرده‌ایم، گفت: تکیه ما بر منابع معدنی استان کرمان است در شرایطی که معدن؛ تمام‌شدنی است، بنابراین با این روندی که پیش می‌رویم، نسل‌های آینده ما با مشکل مواجه می‌شوند و این واقعیت تلخی‌ست که باید به آن توجه کنیم.

به گزارش فارس، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان در اقدامی ارزشمند از خدمات ۴ مدیر بازنشسته استان کرمان عباس سعیدی مدیرکل سابق جهاد کشاورزی، محمدرضا قادر مدیرکل سابق گمرکات، علی حسینی مدیرکل سابق تامین اجتماعی و محمد سلمانی مدیرکل امور مالیاتی قدردانی کرد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ب


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا