کردستان

فرماندار سقز: مشکل طعم و بوی آب سقز رفع شود/معاون امور آب: ۵۰۰ روستای کردستان با تنش آبی مواجه هستند

به گزارش خبرگزاری یولن از سقز، کامیل کریمیان در نشست با معاون بهره‌برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان کردستان با اشاره به وجود دو سد و تصفیه خانه و گلایه‌های شدید مردم شهرستان سقز از طعم و بوی آب، خواستار پیگیری جدی این موضوع شد.

فرماندار شهرستان سقز، همچنین خواستار پیگیری جدی برای تکمیل بسته سد چراغ ویس شامل؛ خط اتصال آب، تصفیه خانه شماره ۲، پل میرده و جاده دسترسی روستاهای این مسیر و همچنین تکمیل مجتمع‌های آبرسانی شد.

وی با بیان اینکه امسال شاهد تنش آبی در شهرستان به لحاظ کمبود باران بودیم، از عموم مردم خواست در مصرف آب صرفه جویی کنند تا شاهد بارش نزولات آسمانی و رفع کم آبی در سطح شهرستان باشیم.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در این نشست با بیان اینکه، آب، راه و مخابرات سه مشکل اصلی روستاهای شهرستان سقز است، عنوان کرد: ادغام ادارات آب و فاضلاب روستایی و شهری، باعث نارضایتی روستائیان و عدم پیگیری مشکلات آنان شده است.

بهزاد رحیمی با اشاره به تنش آبی و خشکسالی، اضافه کرد: این موضوع ها را قبول داریم ولی بایستی برای رفع مشکل کم آبی روستاها، چاره.اندیشی اساسی شود.

وی همچنین یادآور شد: به تازگی یک میلیارد تومان اعتبار از محل مناطق کمتر توسعه یافته برای تهیه لوله جهت دفع فاضلاب و ساخت چند مخزن در شهرستان سقز جذب و بخشی از آن هزینه شده است.

رحیمی ادغام وزارتخانه‌ها را به ضرر روستائیان دانست و تصریح کرد: تاسیس وزارت روستا در کشور، شاید به عنوان یک ضرورت در صحن علنی مجلس مطرح شود.

معاون بهره‌برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان کردستان هم به وجود آمدن مشکل طعم و بوی آب سقز را ناشی از پایین آمدن تراز آب سدشهید کاظمی برشمرد.

محمد فرهاد اضافه کرد: برای رفع مشکل آب سقز، پروژه انتقال آب با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان تعریف شده است و ساخت دو مخزن و اجرای خط جدید به جد پیگیری می‌شود.

وی یادآور شد: ۵۰۰ روستای استان کردستان با مشکل تنش آبی روبروست که هم اکنون آبرسانی به ۱۵۰ روستا به صورت سیار انجام می‌شود.

وی یادآور شد: رفع مشکل آب و فاضلاب استان کردستان نیازمند ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

فرهاد عنوان کرد: هم اکنون ۱۶۱ روستای شهرستان سقز تحت پوشش اداره آب و فاضلاب است که برای تحت پوشش قرار دادن ۱۱۱ روستای دیگر به ۵۵۵ میلبارد تومان اعتبار نیاز است.

معاون بهره‌برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان کردستان یادآور شد: ۳۵۶ میلیارد تومان اعتبارات محرومیت‌زدایی به استان کردستان اختصاص یافته است که در صورت تخصیص تحولی مناسب به وجود خواهد آمد.

وی در خصوص مجتمع.های آبرسانی هم گفت: مجتمع.های باغلوجه و کوچه طلای شهرستان سقز دارای ۶۱ درصد پیشرفت فیزیکی است که برای اتمام آن بیش از ۵۳ میلبارد تومان اعتبار نیاز است.

در پایان این نشست با تقدیر از زحمات ۵ ساله عباس ولایتی به عنوان رئیس اداره آب و فاضلاب سقز، احمد حیدری به عنوان سرپرست این اداره در شهرستان منصوب شد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۴


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا