کردستان

فرماندار سقز: نفی سلطه، یک اصل اساسی در ادبیات سیاسی ایران است

به گزارش خبرگزاری یولن از سقز، کامیل کریمیان پیش از ظهر امروز در تجمع یوم‌الله ۱۳ آبان در سقز اظهار داشت: انسان دوست ندارد تحت سلطه کسی باشد و دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم هم در قرآن به آن اشاره شده و در قانون اساس هم نفی سلطه مطرح شده است و مردم ایران اسلامی بر اساس آموزه‌های دینی و ملی همواره با سلطه و استکبار، مبارزه کرده‌اند.

فرماندار ویژه شهرستان سقز با گرامیداشت روز دانش آموز عنوان کرد: بزرگداشت یوم‌الله‌ها، ادای دین به کسانی است که ایثارگرانه برای دفاع از این آب و خاک تلاش کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان سقز عنوان کرد: ۱۳ آبان، یادآور حوادث مهم تاریخ تحولات معاصر ایران است؛ ۱۳ آبان ۱۳۴۳ که منجر به تبعید حضرت امام خمینی (ره) و ۱۵ سال تبعید ایشان شد، ۱۳ آبان ۱۳۵۷ ؛ سالروز اعتراض دانشجویان و دانش آموزان به رژیم شاه در دانشگاه تهران و ۱۳ آبان ۱۳۵۸ سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران که اولی زمینه‌ساز انقلاب شد، دومی پیروزی انقلاب را تسریع و رخداد سوم زمینه‌ تثبیت و استمرار انقلاب را فراهم کرد.

کریمیان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز و این سه رویداد و تبریک آن به مردم به ویژه دانشجویان و دانش‌آموزان، افزود: مخرج مشترک این سه حادثه تاریخ‌ساز، تحقق منافع ملی و دینی بود.

وی ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامی در بدو انقلاب، برای عدم تحقق انقلاب اسلامی همواره به انقلاب چشم طمع داشتند که کودتا، ترور رهبران، آشوب های محلی، جنگ هشت ساله و تحریم‌ها، نمونه‌ای از هجمه و توطئه‌های دشمنان برای عدم تحقق انقلاب اسلامی ایران بوده است.

فرماندار سقز در بخش دیگری از سخنان خود، اقدام غرورآفرین نیروی دریای سپاه را در مقابل نفت دزدی آمریکا در آب‌های دریای عمان ستود و به سابقه اقدام‌های پلید دشمنان اشاره کرد و افزود: ترامپ رئیس جمهور قبلی آمریکا که می‌خواست صادرات نفت ایران را به صفر برساند نتوانست و امروز برای عدم صادرات نفت ایران از آخرین حربه یعنی برخورد و زور استفاده می‌کنند.

سخنران تجمع ۱۳ آبان شهرستان سقز با بیان اینکه فرزندان ایران اسلامی در عرصه میدان و میز مذاکرات، توانمندی خود را ثابت کرده‌اند، اضافه کرد: اقدام‌های اخیر آمریکا از جمله ترور و تحریم شرکت‌ها و مقامات ایران، نشان داد که سیاست‌های اعلامی آنان با سیاست‌های اعمالی‌‌شان متفاوت است.

وی با عنوان اینکه، سه موازنه وحشت، قوا و تهدید در ادبیات سیاسی کشورها مطرح است، ادامه داد: موازنه تهدید علیه کشورمان همواره مطرح بوده و در این موازنه کشورمان همواره دستی بر آتش داشته اشت، زیرا فرزندان ایران اسلامی بدون رویارویی نظامی هم به حریف نشان داده اند و آنرا به آنان قبولانده‌اند.

وی ادامه داد: فرزندان ایران اسلامی نه تنها در عرصه‌های نظامی بلکه در عرصه علم نیز این موازنه را رعایت کرده‌اند.

کریمیان با تبریک روز دانش آموز تصریح کرد: توجه به علم، آموزش و پژوهش و داشتن رویکرد عملی در آموزه‌ها باید پیش‌روی دانش آموزان باشد تا آنان به عنوان آینده‌سازان برای عرصه میدان و دیپلماسی آماده شوند.

وی با باز خوانی و اشاره به پیمان‌های منطقه‌ای و جهانی ادامه داد: کشورمان همواره مورد تهدید در سطح منطقه‌ای و جهانی است زیرا این کشورها، در برابر منافع خود با دیگر کشورها اختلاف‌نظر دارند ولی  در برابر ایران، متحد هستند.

کریمیان در ادامه اظهار داشت: ایران یک کشور منطقه‌ای و قدرتمند جهانی است که همواره کانون توجه کشورهای دنیا بوده است و بایستی مردم ایران اسلامی با حمایت از دولت در راستای تحقق اهداف ملی تلاش کنند.

نواخته‌شدن زنگ استکبار ستیزی، تجلیل از دو دانش‌آموز بسیجی دارای رتبه برتر کنکور سراسری و توزیع ۲۷۰ بسته معیشتی توسط سپاه در بین دانش آموزان بی‌بضاعت شهرستان از دیگر برنامه‌های گرامی داشت یوم الله ۱۳ آبان در سقز بود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۴


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا