سلامت

فرهنگ اهدای عضو زمینه نجات بیماران کلیوی را فراهم می کند

به گزارش روز یکشنبه یولن از وبدا، در پیام بهرام عین اللهی به مناسبت هفته حمایت از بیماران کلیوی و روز جهانی کلیه (۲۵ آبان)  آمده است : وزارت بهداشت همواره می کوشد تا با ایجاد زیرساخت های درمانی از رنج و سختی بیماران کلیوی بکاهد.

سلامت هدیه گران بهایی است که خداوند بزرگ به بندگانش ارزانی داشته است، گنج ارزشمندی که تنها زمانی به ارزش و اهمیت آن پی می بریم که آن را از دست داده ایم.

نقص و کاستی در هریک از اعضای دستگاه پیچیده بدن دردناک و اسفبار است. کلیه ها اعضای مهمی در ساختار بدن هستند که هرگونه اشکال در عملکرد آنها از انواع عفونت ها و نارسایی ها گرفته تا از کار افتادن آنها بیمار را دچار سختی  و ناتوانی می کند و حیات او را به خطر می اندازد. درمان بیماری های کلیوی پرهزینه و همراه با درد و رنج است. هفته پایانی آبان ماه در کشور عزیزمان با عنوان “حمایت از بیماران کلیوی” نامگذاری شده است.

این هفته تلنگری است تا متولیان سلامت مردم و خیرین سازمان های مردم نهاد برنامه های خود را در جهت آگاه سازی و اطلاع رسانی در خصوص پیشگیری و درمان به هنگام این بیماری ها تقویت کنند و زیرساخت های درمان بیماران را فراهم سازند.

خوشبختانه در کشور ما تحت تعالیم آسمانی و به پیروی از پیشوایان دینی گام های بلندی در ایجاد خیریه ها و انجمن های حمایتی به نفع بیماران برداشته شده است.

نقش خیرین گرانقدر در اهدا دستگاه های دیالیز و انجمن های حمایتی در تامین دارو، ملزومات و رفع دغدغه بیماران بسیار موثر است. وزارت بهداشت نیز همواره می کوشد تا با ایجاد زیرساختهای درمانی از رنج و سختی این بیماران بکاهد. بی شک گسترش فرهنگ اهدا عضو می تواند زمینه نجات جان بسیاری از بیماران کلیوی و امید خانواده های آنها را فراهم سازد.

همه گیری کرونا در سال های اخیر علیرغم آسیب های جدی که به حوزه های مختلف وارد ساخت و خانواده های بسیاری را عزادار کرد، اما فرصتی شد تا همه مردم که برای مدت کوتاهی رنج این بیماران را بواسطه درگیری با ویروس کرونا تجربه کردند همدلانه در کنار آن ها قرار بگیرند. امیدواریم سال های پیش رو نوید بخش کاهش بیماری های کلیوی و ایجاد زمینه های گسترده تری در جهت ارائه خدمات حمایتی برای این بیماران باشد. شفای عاجل همه بیماران را از خدا متعال خواستارم.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا