آذربایجان غربی

فعالیت بیش از ۴ هزار هئیت در آذربایجان‌غربی / ساختمان اداره تبلیغات اسلامی در شأن این مجموعه نیست

به گزارش یولن به نقل از روابط عمومی شورای شهر ارومیه؛ حجت الاسلام والمسلمین منصور امامی در جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار داشت: فرهنگ زیربنای اصلی امور در جامعه اسلامی است و لازم است بیش از امور دیکر به این بخش توجه کنیم.

وی افزود: متاسفانه آذربایجان غربی به لحاظ زیرساخت و امکانات اولیه در حوزه فرهنگی توفیقات چندانی نداشته و هم اکنون نیز در خصوص مسائل مرتبط در مضیقه هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: بودجه سازمان در سال ۱۴۰۰، ۲۷۰ میلیون تومان است در حالی که ۲۲ میلیارد تومان برای احداث ساختمانی در دانشگاه صنعتی ارومیه هزینه می شود.

امامی ادامه داد: در مقایسه با استان های دیگر نیز وضعیت بودجه ما بسیار پایین تر است و عملاً هیچ کاری را نیز نمی توان با این بودجه انجام داد.

وی با اشاره به محل استقرار اداره کل تبلیغات اسلامی استان در ساختمانی موقوفه که ۱۲۰ میلیون تومان سالانه اجاره می دهند، تصریح کرد: در شأن فرهنگ ما نیست که سازمان تبلیغات اسلامی استان در یک ساختمان قدیمی با عمری ۷۰ ساله مستقر باشد .

امامی با توجه به فعالیت هیئات مذهبی مختلف در سطح استان یادآور شد: حدود ۴ هزار هئیت مذهبی در استان داریم که یکهزار هیئت در سامانه طوبی ثبت نام کرده اند.

وی افزود: یکی از مهمترین وظایف سازمان رسیدگی به مسائل مادحین و ذاکرین است.

امامی تصریح کرد: ظرفیت سازمان برای کار فرهنگی فوق العاده زیاد است و تمامی عرصه های مختلف اجتماعی که در جامعه موجود است، این سازمان توان ورود و کمک دارد.

وی اظهار کرد: از شورای شهر مساعدت می خواهیم تا در حرکت رو به رشد سازمان استفاده کنیم و حتما نیازمند یک مکان مناسب در شأن سازمان تبلیغات اسلامی استان و کلانشهر ارومیه هستیم تا مأوای اهل دین باشد.

امامی گفت: پیشنهاد می کنیم جای جدید سازمان تبلیغات اسلامی استان پایین شهر بوده و در دسترس باشد و امکان احداث یک مجتمع فرهنگی نیز در کنار آن برای ما وجود داشته باشد و یکی از گزینه های ما زمین های شهرداری در ورودی دیگاله است.

وی عنوان کرد: هرگونه قدمی در این راستا باقیات صالحات برای افرادی است که اقدام می کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: قرارگاه فرهنگی در استان وجود ندارد و باید بودجه ای ویژه برای این قرارگاه تعیین شود.

امامی عنوان کرد: وظیفه حاکمیت حمایت از حوزه های علمیه و فعالیت های مذهبی است و در حکومت اسلامی این وظیفه به مراتب جدی تر باید دنبال شود.

انتهای پبام 


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا