آذربایجان شرقی

فعال‌سازی شوراهای حل اختلاف تخصصی رسانه و مطبوعات آذربایجان‌شرقی

به گزارش یولن از تبریز، موسی خلیل‌اللهی در نشست فعال‌سازی شوراهای حل اختلاف تخصصی رسانه و مطبوعات استان که با حضور پیشکسوتان و معتمدان عرصه رسانه برگزار شد، ضمن تبریک سالروز تشکیل شوراهای حل اختلاف، اظهار داشت: راهبرد اصلی قوه قضائیه در امر شوراهای حل اختلاف بازگشت شوراهای حل اختلاف به فلسفه اصلی ایجاد شوراها است.

وی افزود: شوراهای حل اختلاف در کشور ما در زمان آیت‌الله شاهرودی (ره) ایجاد و هدف مداخله دادن مردم در مسائل و مشکلات بدون مراجعه به دستگاه قضایی بوده و قطعاً آثاری در صلح و سازش وجود دارد که در آرای قضایی وجود ندارد.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌شرقی، تاکید کرد: فلسفه اصلی یعنی شورا توسعه صلح و سازش بوده و باید به جای تکیه بر ارائه آمار به دنبال بهره‌مندی از ظرفیت مردم و به‌خصوص از تجربه ریش‌سفیدان و صاحبان نفوذ در اصناف برای توسعه صلح و سازش و حل و فصل مسائل و مشکلات صنوف بین خود اصناف حل و فصل شود.

خلیل‌اللهی با تاکید بر اینکه فعالیت شوراهای تخصصی جزو اولویت‌های دستگاه قضایی است، اضافه کرد: شورا باید به صورت تخصصی در بین صنوف مستقر شوند تا ضمن پذیرش افراد معتمد و با نفوذ از ظرفیت و توان آنها در بین اصناف برای حل مسائل و مشکلات بهره‌مند شد.

وی یادآور شد: بحث شورایارها از چند سال گذشته در دستور کار تشکیلات قضایی استان بوده و در بین اکثر صنوف این موضوع شروع شده است و شورایارها مستقر شده‌اند تا از این ظرفیت استفاده شود.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: اولین شوراهای تخصصی در آذربایجان‌شرقی تشکیل شده که شوراهای حل اختلاف رسانه و مطبوعات جزو اولین شوراهای حل اختلاف تخصصی استان است.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌شرقی، اضافه کرد: خوشبختانه در خصوص جرائم خشن وضعیت مطلوبی داریم و آمار جرائم خشن کم است.وی متذکر شد: با توجه به اعتمادی که بین مردم نسبت به رسانه‌ها وجود دارد، باید با بهره‌مندی از ظرفیت رسانه‌ها در جامعه فرهنگ‌سازی شده و به منظور توسعه صلح و سازش استفاده شود.

انتهای پیام/۶۰۰۱۵/س


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا