فرهنگ و هنر

فعال دانشگاهی تونس: شهید سلیمانی مرد صلح و برقراری امنیت بود

فعال دانشگاهی تونس: شهید سلیمانی مرد صلح و برقراری امنیت بود

به گزارش یولن، ادریس الهانی استاد دانشگاه اهل تونس در سومین کنفرانس بین‌المللی مکتب شهید سلیمانی و تمدن نوین اسلامی که شب گذشته شنبه ۳۰ بهمن‌ماه در تهران آغاز به کار کرد، به تبیین نقش شهید سلیمانی در استقرار صلح، عدالت و امنیت در منطقه و جهان پرداخت.

وی با تاکید بر اینکه بهترین راه شناخت پدیده‌ها، بررسی ویژگی‌های اضداد آن‌هاست، گفت: می‌توان با  شناخت ویژگی‌های امپریالیسم آمریکا و صهیونیسم اشغالگر و عوامل آن‌ها به عنوان دشمنان شهید سلیمانی، به خوبی دریافت که وی مردی مجاهد و  مخلص برای وطن خود بود که طرح سلطه‌گرایانه آمریکا را در منطقه را که بر سیاست‌های راهبردی ایران تاثیر منفی می‌گذارد، هدف قرار می‌داد.

این چهره دانشگاهی تونس با اشاره به تلاش‌های دیرینه دشمنان برای تفرقه‌افکنی میان مسلمانان شیعه و سنی، درباره رویکردهای راهبردی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به این مسئله گفت: همواره دشمنان که هیچ اعتقاد و وابستگی به مذهب ندارند، درحالی که از همگرایی و صلح و احترام به  عقاید دیگران سخن می‌گویند، تلاش کرده‌اند میان شیعه و سنی تفرقه و جدایی بیندازند و شگفت انگیز است که ایران را نیز به فرقه‌گرایی متهم می‌کنند. شهید سلیمانی در این خصوص با کمک و یاری به کشورهای ستم‌دیده چه شیعه و چه سنی، تلاش می‌کرد طرح‌های سلطه‌گرایانه دشمنان را برای سلطه بر جهان اسلام خنثی کند.

وی ادامه داد: حاج قاسم در دفاع از سوریه و عراق در مقابل تروریست‌های تکفیری صهیونیستی داعش ایستاد و در نجات این دو کشور از تروریسم و صلح و امنیت در منطقه نقشی اساسی و تعیین‌کننده ایفا کرد. شهید سلیمانی مرد صلح و برقراری امنیت بود.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا