بین الملل

فلسطین در ۲۴ ساعت اخیر؛ از شهادت پیرمرد ۸۰ ساله تا یورش صهیونیست‌ها به مناطق مختلف

فلسطین در ۲۴ ساعت اخیر؛ از شهادت پیرمرد ۸۰ ساله تا یورش صهیونیست‌ها به مناطق مختلف

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، فلسطین در ۲۴ ساعت اخیر شاهد درگیری میان نظامیان صهیونیست و فلسطینی‌ها در بخش‌های مختلف کرانه باختری و قدس بود.

شهادت سالمند فلسطینی

بر اساس گزارش خبرگزاری «صفا»، «عمر عبدالمجید اسعد» (۸۰ ساله) از روستای «جلجلیا» در شمال رام‌الله در پی بازداشت توسط نظامیان رژیم صهیونیستی و تعرض به وی به شهادت رسید.

فلسطین در 24 ساعت اخیر؛ از شهادت پیرمرد 80 ساله تا یورش صهیونیست‌ها به مناطق مختلف

 

آتش‌ زدن خودروی متعلق به پلیس رژیم صهیونیستی

سه‌شنبه شب (دیشب) درگیری‌های شدیدی میان فلسطینی‌ها و نظامیان صهیونیست در اراضی «النقع» در صحرای «النقب» رخ داد و ۲۱ فلسطینی بازداشت شدند.

بر اساس گزارش شبکه «المنار»، در این درگیری‌ها یک خودروی متعلق به پلیس رژیم صهیونیستی در «الشقیب السلام» در صحرای النقب آتش زده شد.

در همین ارتباط، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) تاکید کرد، تداوم اقدامات رژیم صهیونیستی در حفاری‌ها و تخریب منطقه النقب در جنوب سرزمین‌های اشغالی و انهدام خیمه های تحصن اهالی و بازداشت شماری از آنها موید اصرار این رژیم برای تکمیل جنایات خود در یهودی سازی این سرزمین فلسطینی است.

به گزارش فلسطین الیوم، «حازم قاسم» سخنگوی حماس ضمن محکوم کردن همه تلاش‌های رژیم اشغالگر برای یهودی‌سازی النقب گفت: افزایش سیاست‌های رژیم صهیونیستی برای مصادره اراضی فلسطین از طریق صندوق موسوم به صندوق ملی یهود که به سیاست شهرک‌سازی جنبش صهیونیستی طی صد سال اخیر کمک کرد، بار دیگر موید آن است که سیاست پاکسازی قومی که با راه افتادن جنبش صهیونیستی شکل گرفت، همچنان بر ذهنیت رژیم صهیونیستی حاکم است.

 

استقرار گسترده نظامیان صهیونیست در باب الاسباط قدس

بر اساس گزارش «فلسطین الیوم»، دیشب نظامیان رژیم صهیونیستی به صورت گسترده در منطقه «باب الاسباط» در بخش قدیمی قدس اشغالی مستقر شدند.

منابع محلی اعلام کردند، دهها نظامی صهیونیست به همراه خودروهای زرهی خود به بهانه وجود شیء مشکوک به این منطقه یورش آوردند.

ادامه بازداشت‌ها در جنین

بازداشت فلسطینی‌ها در جنین در پی مقاومت جوانان این منطقه همچنان ادامه دارد . در همین رابطه «منتصر سمور» مدیر باشگاه «الاسیر» ویژه رسیدیگی به امور اسرا در جنین گفت، نظامیان رژیم صهیونیستی یک جوان ۲۴ ساله فلسطینی را در ایست بازرسی در نزدیکی شهر «عرابه» در جنوب جنین بازداشت کردند.

یورش به سلوان

نظامیان رژیم صهیونیستی دیشب به منطقه «بئر ایوب» در شهر سلوان در قدس اشغالی یورش بردند.

بنا به گفته منابع محلی، نظامیان صهیونیست به بهانه اینکه جوانان فلسطینی اقدام به آتش زدن ستون دوربین‌های مدار بسته کرده‌اند در خیابان‌های مختلف این منطقه مستقر شدند و ایست‌های بازرسی تشکیل دادند.

حمله به نظامیان صهیونیست در رام الله

خبرگزاری فلسطینی شهاب به نقل از منابع عبری گزارش داد، رژیم صهیونیستی از تلاش برای زیر گرفتن سربازان صهیونیستی در نزدیکی شهرک صهیونیستی «حلمیس» خبر داد.

این منابع خبر دادند که در پی این زیرگیری با خودرو، یک نظامی صهیونیست زخمی شده است.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا