سمنان

قانون حمایت از خانواده عطف به ماسبق می‌شود/ انقلاب اسلامی به جمعیت جوان نیاز دارد

علی‌اکبر علیزاده‌برمی، عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار یولن در دامغان اظهار کرد: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت عطف به ماسبق هم می‌کند و در قانون پیش‌بینی شده است و دولت دستورالعمل آن را زودتر باید بنویسد.

او گفت: کسانی که همین الآن هم فرزندانی دارند، از مزایای این قانون برخوردار می‌شوند.

افزایش ۱۰۰ درصدی کمک‌هزینه اولاد

نماینده مردم دامغان در مجلس بیان کرد: امر بسیار خوبی که در قالب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تصویب شده است، افزایش ۱۰۰ درصدی کمک‌هزینه اولاد و ۵۰ درصدی حق عائله‌مندی، هر ساله به مدت پنج سال است.

علیزاده‌برمی گفت: بر این اساس، کسانی که فرزند بیشتری دارند، حق اولاد بسیار زیادتری می‌گیرند که این امر نقش خوبی در جبران بخشی از هزینه‌های آنها دارد و وضع اقتصادی خانواده را تا حدودی‌ترمیم می‌کند.

هر کس امسال ازدواج کرده و دارای شرایط باشد، وام ۲۰۰ میلیونی می‌گیرد

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس گفت: بعد از تولد فرزند دوم، فروش بدون نوبت و بدون قرعه‌کشی خودروی ایرانی به قیمت کارخانه نیز برای خانواده‌ها پیش‌بینی و تسهیلات قرض‌الحسنه برای تولد فرزند دوم به میزان ۲۰ میلیون تومان و با تنفس ۶ ماهه در نظر گرفته شده است.

علیزاده‌برمی گفت: قانون بسیار خوبی نوشته شده است و امیدواریم به رشد جمعیت کمک کند و به‌خوبی نتیجه دهد.

او ادامه داد: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت توسط رئیس مجلس به رئیس‌جمهور ابلاغ شده است و رئیس دولت باید دستورات اجرایی قانون را تهیه و ابلاغ کند و در بودجه ۱۴۰۱ هم پیش‌بینی‌های لازم به عمل آید.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس گفت: بحث وام ازدواج در بودجه امسال پیش‌بینی شده است و بانک‌ها موظف هستند به زوج‌هایی که از ابتدای امسال تاکنون با این شرایط ازدواج کرده‌اند، طبق این قانون وام دهند.

علیزاده‌برمی بیان کرد: این عدد را به ازای هر یک از زوجین، ۲۰۰ میلیون تومان اعلام و این عدد در بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس پیش‌بینی شده است و برای سال آینده نیز به آن توجه خواهد شد.

انتهای پیام/۲۲۴۹/م/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا