سلامت

قدردانی وزیر بهداشت از خدمات ایثارگرانه رادیولوژیست‌ها در ایام کرونا

به گزارش روز دوشنبه یولن از وبدا، در پیام بهرام عین اللهی آمده است: هشتم نوامبر مصادف با ۱۷ آبان ماه سالروز کشف اشعه ایکس توسط رونتگن دانشمند آلمانی که با عنوان روز رادیولوژی نامگذاری شده است، فرصت مناسبی برای یادآوری و تجلیل از نقش مهم و تعیین کننده همکاران محترم رادیولوژیست و پرتو نگاران پر تلاش در مجموعه نظام سلامت کشورمان است.

عین اللهی افزود:‌ بی تردید با این کشف، دریچه‌ای نو به جهان دانش پزشکی گشوده شد و در اندک زمان، قابلیت های آن در کمک به تشخیص‌های پزشکی و درمان بیماران بر همگان آشکار شد و امروز، تصویرنگاری جز جدایی‌ناپذیر علم پزشکی محسوب می‌شود.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد:‌ زنجیره سلامت، حلقه‌های به هم پیوسته‌ای دارد که هر یک در جایگاه خویش، نقش ارزنده‌ و مهمی در حفظ سلامت آحاد جامعه ایفا می‌کنند و با همکاری سلسله‌وار این حلقه‌ها است که در نهایت، آرامش حاصل از سلامت در سطح جامعه مشاهده می شود.

عین اللهی یادآور شد:‌ در ایام شیوع بیماری کرونا، اگرچه کار و مشغله عزیزان زحمتکش در عرصه رادیولوژی چندبرابر شد اما هیچگاه در راه خدمت به مردم و بیماران و انجام رسالت کاری و سازمانی خود احساس خستگی نداشته‌ و همواره برای سلامت بیماران، از بیماری کرونا و ابتلای به آن، ترس و واهمه‌ای نداشته‌اند.

وزیر بهداشت افزود: در بحبوحه شیوع بیماری کرونا و مبارزه با آن، تلاشگران عرصه رادیولوژی دوشادوش سایر حوزه‌ های بهداشت و درمان استان برای حفظ جان و سلامت مردم و بیماران، ایثار و ازخودگذشتگی نشان داده‌اند، آنها در ایام بیماری کرونا در خط مقدم مبارزه با این بیماری ایستادند و اقدامات آنان جزو اثرگذارترین خدمات نظام سلامت به شمار می‌رود که با هیچ زبان و قلمی نمی‌توان از این احساس مسئولیت و ایثار و ازخودگذشتگی تقدیر و تشکر کرد.

عین اللهی اظهارداشت:‌ روز رادیولوژی، سمبل و نمادی برای پاسداشت از خدمات و جانفشانی پرتونگاران و رادیولوژیست‌ها است که با ارائه خدمات نوین و اثربخش دانش‌ آموختگان این رشته، بازتوانی و نوتوانی حقیقی بیماران مشهود شده و خدمات بالنده و بسیار موثر این گروه از نظام سلامت به ویژه در دوران بیماری کرونا بیش از گذشته مورد توجه واقع شده است.

وزیر بهداشت گفت:‌ ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن این روز، از زحمات بی دریغ و ایثارگری های مجدانه همه همکاران حوزه پرتونگاری و رادیولوژی قدردانی می‌کنم و از درگاه حضرت حق، دوام توفیق و سلامتی برای این بخش تاثیرگذار از حوزه سلامت کشور را آرزومندم.

۳۲۲۹

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا