فرهنگ و هنر

قدردانی ۱۱۷ تشکل ایثارگری از کمیسیون تلفیق به خاطر تسهیل قانون جامع ایثارگران

قدردانی ۱۱۷ تشکل ایثارگری از کمیسیون تلفیق به خاطر تسهیل قانون جامع ایثارگران

به گزارش گروه حماسه و مقاومت یولن،‌ کمیسیون تلفیق ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل فروش سهام به صورت متمم بودجه برای بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای اجرای قانون جامع ایثارگران و سند ششم توسعه تصویب کرد. طبق این مصوبه، مقرر شد این اعتبار به‌ منظور ارائه خدمات درمانی به ایثارگران، اشتغال، تأمین مسکن، شهریه ایثارگران، پرداخت معوقات و خدمات فرهنگی و آموزشی و مواردی که در قوانین موضوعه مغفول مانده بود، هزینه شود.

به همین منظور ۱۱۷ تشکل ایثارگری در نامه‌ای از کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور به خاطر مصوبه‌ای پیرامون ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تشکر و قدردانی کردند.

متن این نامه به شرح زیر است:

رئیس و اعضای محترم کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام

در شرایط سخت کشور در سال‌های اخیر که گمان می‌رفت فضای ایثار و شهادت و موضوعات مرتبط با آن در عرصه‌های مختلف به بهانه‌های متعددی نظیر محدودیت‌های اقتصادی به فراموشی سپرده شده است و گاه و بیگاه تداعی‌گر نگرانی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران می‌نمود که می‌فرمودند نگذارید پیشکسوتان جهاد و شهادت در پیچ و خم زندگی روزمره خود به فراموشی سپرده شوند، با تصمیم انقلابی و مصوبه ارزشمند کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی مرتبط با بنیاد شهید و امور ایثارگران، جان تازه‌ای یافت.

تردید نفرمایید این گام بزرگ که پس از ۱۰ سال تأخیر برداشته شد دستاوردی عظیم در تحقق سیاست‌های کلی نظام مرتبط با فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و بخش قابل توجهی از قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران عزیز است.

به خاطر این اقدام شجاعانه، سجده شکر به‌ جا می‌آوریم و امید آن داریم تا ریاست محترم و نمایندگان محترم مجلس با رأی قاطع خویش در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به مصوبه کمیسیون تلفیق، موجبات رضای خالق متعال و خشنودی خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و در رأس ایشان مقام معظم رهبری را فراهم نمایند.

یادآور می‌شود کمیسیون تلفیق در راستای اجرای ماده (۶۶) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی شهریه‌بگیر مجاز نیستند به دلیل عدم پرداخت هزینه شهریه، از ثبت‌نام، شرکت در امتحانات و یا ارائه مدرک تحصیلی مشمولان این ماده خودداری کنند. 

همچنین بنابر مصوبه این کمیسیون و به منظور توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و یکپارچه‌سازی حکمرانی در ترویج و گسترش مفهوم ایثار، جهاد، مقاومت و شهادت به عنوان سبک زندگی فاخر و مشارکت دستگاه‌ها در این امر خطیر، کلیه دستگاه‌ها مکلف شدند حداقل یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای خود را به استثنای فصل (۱) و( ۶) برای ترویج فرهنگ ایثار و جهاد و ساماندهی امور ایثارگران مطابق دستورالعمل اجرایی که توسط شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تهیه و ابلاغ کنند، هزینه نمایند. ۳۰ درصد از منابع این بند به بنیاد شهید و امور ایثارگران اختصاص یافته تا به منظور توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی هزینه کند.

انتهای پیام/

 


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا