سمنان

قدس‌پور: شعار «آزادی بیان» کجاست که غرب از آن سخن می‌گوید؟

قدس‌پور: شعار «آزادی بیان» کجاست که غرب از آن سخن می‌گوید؟

به گزارش یولن از سمنان، حجت‌الاسلام محمدعلی قدس‌پور امام جمعه موقت سمنان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان که در مصلای این شهر برگزار شد، با اشاره به شعارهای پوچ غربی‌ها در راستای صیانت از آزادی بیان و اندیشه اظهار کرد: امروز نمونه‌های متعددی از برخورد با آزادی اندیشه و عقیده را در جهان غرب شاهد هستیم؛ آنجا که اگر عکسی از سپهبد شهید، حاج قاسم سلیمانی در فضای مجازی منتشر شد، جلویش را گرفتند و صفحات مجازی را بستند و به خیال خودشان، نگذاشتند این فرهنگ نشر داده شود.

وی تصریح کرد: هر زمانی که دوستداران حاج قاسم و پیروان مکتب سلیمانی تلاش کردند تا فرهنگ ناب ایشان را ترویج دهند، حتی پس از انتشار یک عکس، غربی‌ها حساب‌هایشان را بستند و تلاش کردند تا نگذارند این مکتب ناب ترویج شود.

امام جمعه موقت سمنان ادامه داد: در جریان تحولات روسیه و اوکراین نیز شاهد چنین رفتارهایی هستیم و هر فردی در جهان غرب و اروپا که از روسیه حمایت کرد، حساب او را هم در فضای مجازی بستند.

قدس‌پور اضافه کرد: از طرفی دیگر، غربی‌ها می‌گویند ما ورزش را سیاسی نمی‌بینیم ولی باز روسیه را از بازی‌های فوتبال حذف می‌کنند و همه این‌ها نشانه رفتارهای دوگانه غرب در مواجهه با تحولاتی است که منافع آنها را تأمین نمی‌کند.

وی بیان کرد: غربی‌هایی که همواره شعار آزادی بیان سر می‌دهند، در عمل نشان داده‌اند که پاسدار این شعار نیستند. امروز باید دانست آن شعار آزادی بیان کجاست که غرب از آن سخن می‌گوید؟

امام جمعه موقت سمنان ادامه داد: از سویی دیگر، شاهد هستیم که کاریکاتوری توهین‌آمیز از پیامبر گرامی اسلام (ص) کشیده و منتشر می‌شود و جای محکوم کردن این اقدام، حتی دولتمردان کشورهای غربی نیز از آن دفاع کرده و صحبت از آزادی بیان می‌کنند.

قدس‌پور بیان کرد: رئیس‌جمهور فرانسه زمانی که این اتفاق موهن رخ می‌دهد، می‌گوید پیامبر گرامی اسلام (ص) نیز مانند هر فرد دیگری است که می‌توان به آن انتقاد کرد یا کاریکاتورشان را کشید ولی خودشان چنین رویه‌ای را اجرا نمی‌کنند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/ک/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا