چهارمحال و بختیاری

قرارگاه امام رضا(ع) نقشه راهبردی از مناطق محروم تهیه می‌کند/ آمادگی گروه‌‌های جهادی برای کمک به زلزله‌زدگان

به گزارش یولن از شهرکرد، مجید حیدری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از تهیه نقشه راهبردی مناطق محروم خبر داد و گفت: سردرگمی بعد از بلاهای طبیعی در مناطق محروم و ناشناخته به وفور دیده می‌شود که در راستای کاهش این وضعیت و تسریع در خدمت‌رسانی در زمان بحران نقشه راهبردی از این مناطق در حال تهیه است.

دبیر قرارگاه جهادی امام رضا(ع) در چهارمحال و بختیاری افزود: مواردی از جمله پراکندگی منازل، وضعیت جاده‌ها، تشخیص مسیرهای صعب‌العبور و… به صورت نقطه به نقطه از مناطق مختلف استان در این نقشه راهبردی تبیین می‌شود.

وی ادامه داد: جمع‌آوری اطلاعات از شهرستان کوهرنگ آغاز شده که تاکنون شناسایی ۲۰ روستای بازفت تکمیل شده و تیم عملیاتی تشکیل شده از ۲۲ متخصص در حوزه‌های مختلف هلال احمر، آتش‌نشانی و … آماده خدمت رسانی در مناطق مختلف هستند.

حیدری با بیان اینکه خدمات جهادی شامل حال تمام مناطق محروم استان می‌شود، اظهار کرد: تنها خدمات اشتغال به صورت پایلوت در شهرستان‌های سامان، بن و اردل تقسیم می‌شوند و خدمات دیگر در اختیار مناطق مختلف قرار خواهد گرفت.

تهیه بالغ بر ۲ هزار سری جهیزیه ویژه زوج‌های نیازمند

دبیر قرارگاه جهادی امام رضا(ع) در استان با بیان اینکه طرح تهیه جهیزیه برای زوج‌های نیازمند از سال گذشته در استان شدت گرفت و استقبال بالایی از این طرح شد، گفت: در فاز اول ۲۵۰ سری، در فاز دوم ۳۰۰ سری و در فاز سوم ۲ هزار سری جهیزیه به زوج‌های نیازمند قبل از شروع زندگی مشترک با همکاری بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی تحویل داده شد که مبلغ جمع شده مشترک خیرین و قرارگاه جهادی به ۱۲ میلیون و ۹۰۰ تومان رسید.

 وی ادامه داد: بیشترین ثبت‌نام‌ها در مناطق محروم و صعب العبور بوده که دهستان موگویی با ۲۰۰ نفر، روستای بازفت با ۲۵۰ نفر و روستای لبد با ۴۳ نفر ثبت‌نامی تاکنون در این طرح ثبت نام کرده‌اند.

حیدری با بیان اینکه وسایل با حفظ شأن و منزلت خانواده‌ها تحویل داده شد، افزود: در سال جاری خانواده‌های نیازمند که سال‌ها پیش ازدواج کردند، خانواده‌هایی که جوان دم بخت دارند و خانواده‌هایی که جوان عقد کرده دارند نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ثبت نام در این طرح تا عید نوروز ادامه خواهد داشت و هیچ محدودیتی برای این طرح وجود ندارد، اظهار داشت: افراد می‌توانند با مراجعه به بسیج‌ نواحی در شهرستان‌ها در طرح ثبت‌نام کنند.

 حیدری با بیان اینکه همچنین پنج هزار بسته لوازم التحریر مورد نیاز دانش‌آموزان نیازمند میان مقاطع دبستانی و دبیرستانی توزیع شد، ادامه داد: ارزش هر بسته مقطع دبستانی ۱۵۰ هزار تومان که ۱۰۰ هزار تومان آن از طریق خیرین و قرارگاه جهادی امام رضایی‌ها تامین شده و ارزش هر بسته مقطع دبیرستانی ۱۸۰ هزار تومان بود که ۱۳۰ هزار تومان آن از طریق مشارکت خیرین و قرارگاه جهادی امام رضایی‌ها تأمین شد.

 دبیر قرارگاه جهادی امام رضا(ع) پویش« نذر بخاری» برای نیازمندان، طرح «شمیم سلامت» به منظور تأمین کمک هزینه دارو برای خانواده‌های نیازمند و ساخت سه مسکن در روستای دورک اناری، مصطفی‌آباد و کوهرنگ را از جمله طرح‌های در حال اجرا در مناطق نیازمند دانست و گفت: بودجه مالی مورد نیاز این طرح‌ها با کمک خیرین داخل و خارج از استان تأمین خواهد شد.

شناسایی پنج هزار نیازمند در استان

وی با بیان اینکه پنج هزار نیازمند در کل استان شناسایی شده‌اند، گفت: ثبت‌نام اولیه خانواده‌ها انجام شده که بعد از رایزنی و برنامه‌ریزی‌ها کل افراد به تهران معرفی شده و پیش‌بینی‌های لازم برای خدمت‌رسانی به آنان انجام شده است.

امتناع مسئولان از تهیه انبار ویژه نگهداری جهیزیه‌

وی ادامه داد: نبود انبار و سوله برای نگهداری وسایل یکی از مشکلات اصلی این گروه برای طرح اهدا جهیزیه به زوج‌های جوان است که برخی ادارات با وجود داشتن سالن آن را در اختیار قرار نمی‌داند و یا اجاره‌بها طلب می‌کردند.

 حیدری افزود: شناسایی و بررسی مشکلات ۷ روستای زلزله زده دهنو، ترکی دره باغ، مهدی‌آباد، دهناش، تپا سفلی و تپا اولیا از شهرستان بازفت به قرارگاه سپرده شد که ۲ روز بعد از زلزله ۱۷۰ بسته مواد غذایی هر بسته با ارزش ۴۵۰ تومان، ۱۵۰ دست لباس گرم و ۵ چادر اسکان در مناطق توزیع شد.

اعلام آمادگی گروه‌های جهادی برای ساخت خانه در مناطق زلزله زده

 وی با بیان اینکه بهتر است ساخت مسکن در مناطق زلزله زده به گروه‌های جهاد تحویل داده شود تا از هزینه‌های اضافی پیمانکاران جلوگیری شود، گفت: اگر مصالح آماده باشد گروه‌های جهادی آمادگی دارند تا هر خانه ۵۰ تا ۷۰ متری را ۸۵ روز بسازند.

 حیدری در پایان گفت: مجمع خیرین قرارگاه جهادی در استان تشکیل شده تا خیرین بتوانند کمک‌های نقدی و غیر‌نقدی خود را به این مجموعه ارسال کنند، همچنین جوانان دغدغه‌مند در حوزه‌های مختلف نرم افزار، سلامت و … می‌توانند به این قرارگاه اضافه شود تا دامنه کمک‌رسانی این مجموعه سطح استان گسترده شود.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا