علمی و فناوری

قرص ضدکرونا تحت حمایت سازمان ملل قرار می‌گیرد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت یولن، وال استریت ژورنال نوشت: قرص ضدکرونا ساخت شرکت مرک تحت حمایت سازمان ملل راهی کشورهای کم درآمد خواهد شد.

برهمین اساس و طبق توافق با «Medicines Patent Pool»، سازمانی که برای دسترسی به درمان‌ها و فناوری‌های پزشکی در سطح جهانی کار می‌کند و تحت حمایت سازمان ملل است، به شرکت‌هایی در ۱۰۵ کشور، عمدتاً در آفریقا و آسیا، اجازه می‌دهد تابراساس  فرمولاسیون قرص ضد ویروسی این شرکت ساخت و تولید آن را آغاز کنند.

شرکت داروسازی آمریکایی «مِرک» چندی پیش اعلام کرد، قرص جدیدی تولید کرده که خطر مرگ و بستری شدن بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ را به نصف کاهش می‌دهد و کارشناسان نیز این دارو را گام مهمی در نحوه درمان کرونا توصیف کرده‌اند. شرکت داروسازی «مِرک» قرار است به زودی در خواست تایید این دارو را به نهادهای مسئول در آمریکا ارائه دهد. این قرص به شکلی طراحی شده که در کدهای ژنتیک ویروس اختلال ایجاد می‌کند و اولین داروی کووید ۱۹ است که از طریق دهان وارد بدن بیمار می‌شود.

این شرکت داروسازی  مجوز قرص را به گروهی تحت حمایت سازمان ملل می‌دهد تا در دسترس مردم کشورهای کم درآمد و متوسط قرار گیرد.

انتهای پیام/ 


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا