قزوین

قزوین استانداری می‌خواهد که برای مردم کارگری کند/ بجای سیاست‌زدگی، خدمت‌محوری را نهادینه کنیم

لطف الله سیاهکلی نمایندۀ قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار یولن در قزوین پیرامون معرفی استاندار قزوین و حواشی آن اظهار کرد: نظر مشورتی مجمع نمایندگان به وزارت کشور آقای عراقی بود و ما تا حالا هم از این پیشنهاد بر نگشتیم و همچنان تأکید ما آقای عراقی است.

وی عنوان کرد: ما برای اولین بار روی نیرویی وفاق کردیم که هم مدیریت عالی و در سطح ملی دارد، هم توان و تخصص دارد و هم اخلاق مدیریتی کاملی دارد، از مهم‌ترین ویژگی این پیشنهاد هم این است که جریانات سیاسی روی ایشان نقطه نظر منفی ندارند و همه جریان‌ها ایشان را می پذیرند.

سیاهکلی تصریح کرد: این فرصت خوبی را ایجاد می‌کند که با وفاق کامل ما خدمت محوری را در استان قزوین نهادینه کنیم.

این نمایندۀ مجلس عنوان کرد: من به معاون سیاسی وزیر کشور و مقامات دولت هم گفته‌ام که ما می‌خواهیم یک بار هم که شده مدیریت استان قزوین را خودمان رقم بزنیم، و این فضای سیاست‌زده را خودمان در استان متحول کنیم.

نمایندۀ قزوین اظهار کرد: البته اگر دولت نظرش روی آقای عراقی برای استانداری قزوین نباشد، واقعا ما نمی‌دانیم گزینۀ بعدی کیست و چه کسی توسط وزارت کشور معرفی خواهد شد.

سیاهکلی با اشاره به اینکه تأخیر در معرفی استاندار تبعات منفی خواهد داشت، عنوان کرد: اینکه ما بخواهیم با عجله به هر گزینه‌ای هم تن بدهیم حتماً زیان دارد و به استان آسیب می‌زند، البته باید بدانیم که وزارت کشور و هیئت دولت باید خودش استاندار را انتخاب و معرفی کند و ما هم باید گزینۀ معرفی شده و منصوب دولت را بپذیریم چرا که انتخاب استاندار جزو اختیارات دولت است و ما حق دخالت نداریم.

وی ادامه داد: در این باره تنها به درخواست خودشان می‌توانیم نظر مشورتی بدهیم و نظر مشورتی‌مان را هم به وزیر کشور اعلام کردیم.

این نمایندۀ مجلس با اشاره به حجم کارهای باقی‌مانده در استان و نظام مسائل مردم، عنوان کرد: هر فردی که به‌عنوان استاندار انتخاب و معرفی شود، ما مطالبات خودمان را مانند سابق خواهیم داشت و آن را پیگیری می‌کنیم، اما نمی‌توانیم در اختیارات دولت دخالت کنیم.

نمایندۀ قزوین در پایان توجه به شاخص‌های توانمندی، تخصص و مدیریت را در انتخاب استاندار مهم و اثرگذار دانست و عنوان کرد: درخواست ما از وزیر کشور، رئیس دفتر رئیس جمهور و معاون سیاسی وزیر کشور این بود که برای قزوین استاندار سیاسی منصوب نشود، ما استانداری می‌خواهیم که خدمت محور باشد، برای مردم کارگری کند و در مسیر خدمت و کار شب و روز نشناسد چرا که کارهای فراوانی در مسیر خدمت به مردم در استان قزوین وجود دارد.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا