کرمان

قطع آب شهر زرند به علت شکستگی خط اصلی انتقال/۳ چاه موقت وارد مدار شد

قطع آب شهر زرند به علت شکستگی خط اصلی انتقال/۳ چاه موقت وارد مدار شد

به گزارش یولن از زرند، جمالی‌زاده مدیر آب و فاضلاب شهری شهرستان زرند گفت: شکستگی خط اصلی انتقال آب به قطر ۶۰۰ میلی‌متر در محدوده کشتارگاه علت اصلی قطعی و کمبود آب در شهر زرند است.

وی افزود: خط اصلی شبکه آب شهرستان زرند که از چترود تامین می‌شود از حدود ساعت ۹ و نیم صبح روز گذشته دچار شکستگی و قطعی آب شبکه شد.

جمالی‌زاده اظهار کرد: با وقوع این حادثه نیروهای تلاشگر آب و فاضلاب از همان دقایق اولیه به محل اعزام شدند اما به دلیل بعد مسافت خط انتقال تا شهر زرند با مشکل رو به رو شدند و تا اوایل بامداد امروز در حال انجام عملیات تعمیر روی این لوله بودند. 

وی گفت: فاصله چاه‌های چترود تا مخزن آب داخل شهر حدود ۴۰ کیلومتر و قطر لوله نیز ۶۰۰ میلی‌متر است که حجم بسیار زیادی آب با فشار بالا در داخل این شاه لوله وجود داشته که همه این آب تخلیه و هدر رفت تا پر شدن شبکه و پایدار شدن آن چند ساعتی دیگر طول می‌کشد. 

وی افزود: هم‌اکنون سه حلقه چاه به صورت موقت به مدار تزریق شده است.

دادستان عمومی و انقلاب زرند هم با اشاره به بحران کم‌آبی و هدر رفت آب شرب بسیاری در بیابان‌های اطراف از تشکیل پرونده قضایی در این رابطه خبر داد و اظهار داشت: با مسببان این حادثه که منجر به قطع ۲۴ ساعته آب شرب شهروندان شده برخورد قاطع و قانونی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/۸۰۰۲۲/ق


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا