بین الملل

لحظه به لحظه با قدس؛ شلیکهای پیاپی در مسجدالاقصی

لحظه به لحظه با قدس؛ شلیکهای پیاپی در مسجدالاقصی

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، بیت‌المقدس و از جمله صحن‌های مسجد الاقصی که از جمعه گذشته،  شاهد شدیدترین درگیری‌ها در یک سال گذشته میان نظامیان صهیونیست و نمازگزاران فلسطینی است، از صبح امروز (یکشنبه) نیز شاهد یورش اشغالگران  است.

این در حالی است که مقاومت فلسطین طی چند روز اخیر در خصوص هرگونه تشدید تنش در بیت‌المقدس به اشغالگران هشدار داده است و حتی دیروز، «هارون ناصر الدین« عضو دفتر سیاسی حماس و یکی از مقامات دفتر امور بیت المقدس در خصوص تجاوز به مسجد الاقصی یا اجازه دادن به شهرک نشینان برای قربانی کردن در داخل صحن‌های آن، به رژیم صهیونیستی گفت: «حماس به میانجی‌ها اطلاع داده است که هر گونه قربانی در مسجد الاقصی، به منزله اعلان جنگ است و [عملیات] شمشیر قدس-۲، بسیار شدیدتر از [شمشیر قدس] قبلی است».

 وی تأکید کرد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نسبت به فریبکاری رژیم صهیونیستی هوشیار است و اجازه نخواهد داد که مسجد الاقصی آسیب ببیند یا در آن قربانی کنند.

* استقرار صدها صهیونیست در صحن‌های مسجد‌الاقصی؛ خبرگزاری شهاب فلسطین، امروز  با انتشار تصاویری از استقرار صدها  نیروی پلیس رژیم صهیونیستی در صحن‌های مسجد‌الاقصی به منظور زمینه‌سازی و تامین امنیت برای ورود شهرک‌نشینان صهیونیست خبر داد.

 

بنا بر این گزارش،صدها نظامی اشغالگر، وارد صحن‌های مسجدالاقصی شده‌اند و تمام امکانات مسجد را تحت کنترل دارند تا برای یورش شهرک‌نشینان آماده باشد. یکی از نگهبانان مسجدالاقصی در گفت‌وگو با خبرگزاری شهاب تاکید کرد که بیش از ۵۰۰ نظامی اشغالگر در صحن‌های مسجدالاقصی مستقر شده‌اند و امور را تحت کنترل خود درآورده‌اند.

حمله نظامیان صهیونیست به مرابطین؛ در تصاویر منتشر شده صبح امروز، نظامیان صهیونیست، به مرابطین (نگهبانان) مسجدالاقصی نیز حمله می‌کنند و به گفته منابع محلی، آن‌ها را مجبور کرده‌اند که به نمازخانه‌های مسجدالاقصی بروند و با توسل به زور آن‌ها را مجبور به بستن درهای این نماز‌خانه‌ها کرده‌اند.

 

مقابله صهیونیست‌ها با هرگونه فیلمبرداری از جنایاتشان؛ به گفته این منابع، اشغالگران با هر کس که با استفاده از تلفن همراه تلاش کند، جنایات آن‌ها را مستند کند و از آن‌ها فیلمبرداری کند، برخورد می‌کنند.

تجمع شهرک‌نشینان مقابل باب‌المغاربه؛ از سوی دیگر، تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که شمار زیادی از شهرک‌نشینان در مقابل باب المغاربه، تجمع کرده‌اند تا با باز شدن دروازه آن، به صحن‌های مسجدالاقصی یورش برند.

لحظه به لحظه با قدس؛  شلیکهای پیاپی در مسجدالاقصی

 

مقابله جوانان فلسطینی با صهیونیست‌ها؛ جوانان غیرمسلح فلسطینی با سردادن شعار «با جان، با خون فدای تو می‌شویم ای مسجدالاقصی» (بالروح بالدم نفدیک یا أقصى)، با نظامیان تا دندان مسلح صهیونیست در مسجدالاقصی مقابله می‌کنند.

 

تعدی اشغالگران به زنان نمازگزار فلسطینی؛ نظامیان صهیونیست به نگهبانان زن مسجدالاقصی (مرابطات) در نزدیکی دروازه‌های مصلی «قبه الصخره» در مسجدالاقصی حمله کردند اما آن‌ها همچنان با سردادن تکبیر مقابل صهیونیست‌ها ایستاده‌اند.

 

 

تلاش صهیونیست‌ها برای خالی کردن مسجدالاقصی از نمازگزار؛ نظامیان صهیونیست با توسل به زور، بازداشت نمازگزاران در صحن‌های مسجدالاقصی قصد دارند، فلسطینی‌ها را از صحن‌های این مسجد خارج کنند و به اعتکاف آن‌ها پایان دهند. 

 

ورود شهرک‌نشنیان به مسجدالاقصی؛ شمار زیادی از شهرک‌نشینان صهیونیست تحت حمایت و تدابیر امنیتی شدید نظامیان اشغالگر وارد صحن‌های مسجدالاقصی شدند.

 

 شلیک بمبهای صوتی و گلوله‌های پلاستیکی؛ خبرنگار شبکه المیادین از شلیک بمبهای صوتی و گلوله‌های پلاستیکی از سوی نظامیان صهیونیست در مسجد الاقصی با هدف بیرون کردن فلسطینی‌ها از صحن‌های این مسجد خبر داد و نوشت که با وجود این شلیک‌ها، جوانان فلسطینی زیادی همچنان در صحن‌های مسجدالاقصی حضور دارند و با پرتاب ترقه با اشغالگران مقابله می‌کنند.

فلسطینی‌ها و پرتاب سنگ به سوی اتوبوس‌های حامل شهرک‌نشینان؛ برخی منابع محلی گزارش دادند که جوانان فلسطینی با پرتاب سنگ، اتوبوس‌های حامل شهرک‌نشینان را در نزدیک باب‌ الاسباط در قدس اشغالی هدف قرار دادند. از سوی دیگر، رسانه‌های عبری گزارش دادند که در پی پرتاب این سنگ‌ها، پنج شهرک‌نشین مصدوم شدند.

لحظه به لحظه با قدس؛  شلیکهای پیاپی در مسجدالاقصی

لحظه به لحظه با قدس؛  شلیکهای پیاپی در مسجدالاقصی

 

مجروحیت ۱۰ فلسطینی در با‌ب‌الاسباط؛ پایگاه خبری شبکه الجزیره به نقل از سازمان هلال‌احمر قدس نوشت که تاکنون در جریان درگیری‌ها در منطقه باب‌الاسباط، کادرهای درمانی، ۱۰ مجروح را تحت مداوا و درمان قرار داده‌اند. اما اشغالگران اجازه ورود کادر درمانی به صحن‌های مسجدالاقصی برای درمان مجروحان درگیری با نظامیان صهیونیست را نمی‌دهند.

در حال بروزرسانی…

 


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا