آذربایجان غربی

لزوم استفاده از اعتبارات ملی برای اجرای طرح های کشاورزی در آذربایجان غربی / رفع مشکلات نیازمند مدیرانی با روحیه انقلابی

به گزارش یولن از ارومیه، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان در جمع مدیران حوزه جهاد کشاورزی اظهار داشت: زمینه برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در استان در حوزه کشاورزی و بویژه صنایع بسته بندی و فرآوری محصولات مهم و استراتژیک استان فراهم است و در این زمینه بانک های عامل استان باید همکاری های لازم را داشته باشند و منابع استانی بانک ها در داخل همین استان هزینه شود. 

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر ضرورت مدیریت منابع آبی و تغییر الگوی کشت در تولید محصولات کشاورزی استان، اظهار داشت: توسعه شهرک های گلخانه ای در مناطق مختلف استان، برای ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی و و افزایش درآمد پایدار برای فعالان این حوزه باید مورد توجه مدیران جهاد کشاورزی قرار گیرد. 

وی با اشاره به ضرورت احصا طرح های اولویت دار بخش کشاورزی ، بر استفاده از اعتبارات ملی برای اجرای این طرح ها تاکید کرد و گفت: به روز رسانی کارخانجات صنایع تبدیلی و کمک به این واحد ها در استفاده از تجهیزات نوین در راستای جلوگیری از خام فروشی و بالا بردن ارزش افزوده محصولات کشاورزی باید در برنامه های اولویت دار حوزه کشاورزی استان قرار گیرد. 

معتمدیان با اشاره به ظرفیت ها در بخش کشاورزی و آب و خاک حاصلخیز استان،  گفت: حوزه کشاورزی یکی از پیشرانهای مهم توسعه استان آذربایجان غربی است و باید از تمامی ظرفیت های استان و اعتبارات ملی برای رونق و رفع مسائل و مشکلات این حوزه استفاده شود .

وی ادامه داد: برای رفع مشکلات بخش کشاورزی نیازمند مدیرانی با روحیه انقلابی ، جهادی و کار شبانه روزی هستیم. 

این مقام مسئول با اشاره به تشکیل کمیته دائمی مدیریت سیب استان در معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی، بر برگزاری منسجم و هدفمند جلسات این کمیته، تاکید کرد و گفت: تمام مسائل و مشکلات محصول سیب استان در این کمیته بررسی و مدیریت می شود. 

وی همچنین با اشاره به هم مرز بودن آذربایجان غربی با سه کشور، خواستار مطالعه و بررسی زمینه فعالیتهای فراسرزمینی و همکاری های دوجانبه در حوزه کشاورزی با کشورهای همسایه شد. 

وی همچنین به ظرفیت های بازارهای خارجی برای جذب و صادرات محصولات تولیدی استان نیز پرداخت و گفت: از تمام ظرفیت های رایزنان اقتصادی سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران در کشور های مختلف دنیا و اعزام هیات های تجاری و اقتصادی به خارج از کشور و بازارهای هدف باید استفاده شود.

انتهای پیام/ 


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا