گیلان

لزوم رای گیری شفاف برای طرح شفاف‌یت آرا

لزوم رای گیری شفاف برای طرح شفاف‌یت آرا

به گزارش یولن از رشت، علی خضریان در همایش سیاسی از بصیرت تا مقاومت تبیین مکتب شهید سلیمانی با محوریت هم‌اندیشی هادیان سیاسی بسیج شهرستان رشت در سالن اجتماعی دانشگاه آزاد با بیان اینکه از نگاه جامعه‌شناسی‌، عدم توانایی تمیز در شناخت حق و باطل در جامعه‌ای که ابهامات افزایش می‌یابد، فتنه رخ می‌دهد، اظهار کرد: جامعه‌ای که اشخاص را به عنوان معیار حق و باطل تلقی کند،پذیرای فتنه خواهند بود. 

وی با بیان اینکه از نگاه جامعه‌شناسی لغزش خواص از دیگر مولفه‌های فتنه می‌باشد، گفت: به هم ریختن مرز بین دوست و دشمن از دیگر مولفه‌های فراهم شدن بستر فتنه است و در فضای فتنه‌گون اصل و فرع با هم قاطی می‌شود به اینگونه که حاشیه بر اصل غلبه پیدا می‌کند. 

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر نخبگان یک جامعه فرقی بین متن و حاشیه قائل نشوند و درگیر حواشی شوند جامعه رنگ فتنه‌ به خود خواهد دید، افزود: دشمن در وقایع مختلف درصدد مشغول کردن مردم به حواشی به جای متن حقیقی است تا حواس جامعه را از حقیقت دور کند. 

وی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی پدیده‌ای است که باعث ظهور حقیقت شد، گفت: حاج قاسم سلیمانی عزیز در همه حال، عالم را در محضر خدا می‌دید و این نگاه جهان بینی او منحصر به فرد است. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ولایت‌پذیری و مردمی بودن وحاج قاسم عزیز بیان کرد: شاخصه مرگ آگاهی یکی دیگر از ویژگی‌های ویژه حاج قاسم سلیمانی بود به این معنی که نسبت به مرگ تجاهل نکرده و تلاش نمی‌کرد آن را فراموش کند. 

خضریان با تاکید بر اینکه نور حقیقت حاج قاسم آنقدر بود که در ابتدای شهادت رسانه‌های جریان غرب سانسور حاج قاسم را به جای تحریف در دستور قرار دادند و فکر کردند با سانسور نور حاج قاسم خاموش می‌شود، افزود: شهید سلیمانی با آن خصیصه‌های شخصی و اجتماعی توانست بر قلب‌ها نفوذ کرده و غلبه کند. 

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از اصلی‌ترین مطالبه مردم در هشت و ۹ دی محاکمه فتنه گران بود و چون مراقبت از حماسه ۹ دی صورت نگرفت بعد از گذشت چند سال فتنه گران مسؤولیت گرفته و کسی که نامه تحریم ایران به اوباما امضا کرده بود مسؤولیت پتروشیمی گرفت، بیان کرد: ما از مطالبه مهم مردم در نهم دی ۸۸ نتوانستیم حتی در انتخاب ریاست جمهوری مراقبت کنیم نه تنها محاکمه نکردیم بلکه نتوانستیم مانع نفوذ آن‌ها هم شویم. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسؤولین وقت چند روز بعد از شهادت حاج قاسم صحبت از مذاکره می‌زنند، و این یعنی بی‌توجهی به خسارت عظیمی که به این کشور وارد شده، افزود: اگر ما قدر این دوران جدید را ندانیم دوباره کسانی بر ما حاکم می‌شوند که همان مسیر اعتماد به غرب را ادامه می‌دهند.

خضریان با بیان اینکه اگر هوشمندانه برای کارآمدی جمهوری اسلامی و حفظ این نعمت برای رضایتمندی مردم و جذب حداکثری تلاش نکنیم، معلوم نیست دوباره نعمت نبودن ذیل قدرت غرب گرایان بر ما ارزانی شود، گفت: یکی از فتنه‌هایی که ممکن است در جنگ اقتصادی دچار آن شویم از بین رفتن قبح دشمن است که می‌تواند فتنه پیش رو باشد. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی عزیز عاشق مقام معظم رهبری و مالک حقیقی او بود، تصریح کرد: اگرچه حقیقت ظهور حاج قاسم جامعه را دگرگون می‌کند، اما امثال ما مقصریم که نتوانستیم گوش به فرمان بودن از رهبری این شهید را در بین مردم طنین‌انداز کنیم. 

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقادات مداوم رهبری از رهاشدگی فضای مجازی اما مسئولین جمهوری اسلامی اقدامات لازم را به انجام نرساندند، بیان کرد: مقاومت فقط از مسیر بصیرت محقق می‌شود اما بعضاً از بصیرت حرف می‌زنند اما از مکتب حاج قاسم دور می‌شوند و اینگونه بسیاری از دغدغه‌های رهبری احیا نمی‌شود. 

وی با اشاره به موضوع ارز ۴۲۰۰ که حذف آن بدون تعیین کارکردهای جبرانی آن آسیب‌هایی خواهد داشت، گفت: بی‌آنکه عده‌ای به این موضوع توجه کنند فقط دنبال حذف رانت‌ها هستند در صورتی که باید رانت را اصلاح کنند نه اینکه حذف شود، ما مسؤولین، کشور را گران اداره می‌کنیم این خلاف مسیر حاج قاسم است که در این فشار اقتصادی ذره‌ای از هزینه‌های خود کم کنیم و اینگونه آثار آن بر مردم تحمیل شود. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شکایت از دولت وقت از منظر طرز کار تنها به کمیسیون اصل نود بر می‌گردد، افزود: متن شکایات که مستندات و دسته‌بندی شده و به دستگاه‌های متولی ارسال شده اما بعضی شکایات به قوه قضاییه بر می‌گردد. 

خضریان با اشاره به شفافیت آرا به عنوان مطالبه جدی از مجلس یازدهم بیان کرد: قانون شفافیت آرا نیاز به تصویب اکثریت اعضا مجلس داشت و این مسئله یک بار با کسر سه رای مصوب نشد اما این طرح دوباره به صحن می‌آید اما باید با الزام اینکه رای گیری از نمایندگان برای شفافیت آرا باید شفاف صورت بگیرد اگر نه باز هم دچار آسیب خواهد شد. 

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت نیز در این نشست با اشاره به اینکه مقاومت در برابر دشمنان از ویژگی‌های شهید سلیمانی بود، اظهار کرد: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی جبهه مقاومت را درعرصه‌های مختلف هدایت کرد. 

قاسمی با بیان اینکه خون شهدا احیاگر مکبت اسلام و قرآن است، افزود: حاج قاسم سلیمانی صاحب مکتب است و بعد از شهادت حاج قاسم تازه خیلی از موضوعات در حال منتشر شدن است. 

وی با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم که دشمن در بستر رسانه‌ها مکتب حاج قاسم را تحریف کند، بیان کرد: دشمن به دنبال تخریب مکتب حاج قاسم است و ما همین دلیل باید در این فضاها بیشتر فعالیت داشته باشیم. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا