کرمان

لزوم شفاف‌سازی صورت‌های مالی شرکت‌های بخش خصوصی زغالسنگ

به گزارش یولن از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی در نشست مشترک با مدیران شرکت‌های معدنی بخش خصوصی زغالسنگ اظهارداشت: به منظور کمک به فعالیت صنعت زغالسنگ استان ارائه اطلاعات صورت‌های مالی مبنی بر میزان فروش سود خالص بهای تمام شده و وضعیت دارایی‌ها و استهلاک ضروری است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: گزارش عملکرد سه ساله شرکت‌های زغالی در راستای شفافیت اطلاعات به بهبود عملکرد شرکت‌ها و همچنین برآورده شدن مطالبات کارگری کمک ویژه‌ای خواهد کرد.

وی یادآور شد: همزمان با رفع مشکلات کارگری باید به فکر رفع مشکلات صنعت زغال کشور نیز بود زیرا با رفع مشکلات این صنعت امکان توانمندسازی شرکت‌های تولیدکننده زغال در بخش دولتی و غیر دولتی و نیز کمک به قشر کارگر نیز فراهم خواهد شد.

پورابراهیمی در این نشست که چند محور اساسی به تصویب رسید، گفت: قرار است هفته آینده در نشست انجمن زغال کشور که نمایندگانی از کرمان نیز حضور خواهند داشت رفع مشکلات این صنعت در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

وی به تغییر در قیمت‌گذاری زغال برای افزایش درآمدهای شرکت‌های زغالی کشور اشاره کرد و افزود: با توجه به افزایش تورم و شرایط فعلی تمام شده‌ای که در شرکت‌های تولیدی بوده که امکان ادامه فعالیت را با مشکل مواجه می‌کند.

پورابراهیمی بیان کرد: پیگیری تسهیلات کم‌بهره و مدت‌دار برای مکانیزه شدن معادن و افزایش ایمنی فعالین کارگری در معادن کشور به‌ویژه این استان به عنوان قطب معدن کشور است‌.

وی با بیان اینکه این تصمیمات در سطح ملی اتخاذ شده است، گفت: در سطح استانی هم مقرر شد شرکت‌های زغال‌سنگ نشست مشترکی را برای رفع مشکلات بیمه‌ای و مالیاتی با حضور مدیران شرکت‌ها در دستور کار قرار دهند تا با حل مشکلات شرکت‌ها امکان ایفای تعهدات نسبت به کارگران فراهم شود.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ق


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا