فرهنگ و هنر

لغو اعزام دانشگاهیان به عتبات از ۲ ایستگاه پروازی/ سفر زمینی منتفی شد

لغو اعزام دانشگاهیان به عتبات از ۲ ایستگاه پروازی/ سفر زمینی منتفی شد

به گزارش خبرنگار حج و زیارت یولن، سفر دانشگاهیان به عتبات از اوایل اسفندماه آغاز شد و برخی از دانشگاهیان بر اساس برنامه اعلام شده به صورت هوایی به عتبات مشرف شدند.

با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده برای سفرهای زیارتی دانشگاهیان به عتبات، قرار شد حدود ۶ هزار نفر در این دوره به عتبات مشرف شوند. اما به دلیل باز نشدن مرزهای زمینی برخلاف وعده طرف عراقی، اعزام حدود ۲ هزار و ۵۰۰ زائر در قالب ۴۰ کاروان که برای سفر زمینی به عتبات پذیرفته شده بودند، به حالت تعلیق درآمد.

سفر زمینی دانشگاهیان به عتبات منتفی است

مسؤولان کشورمان از برقراری سفر عتبات از نیمه شعبان خبر می‌دهند که البته آن هم بر اساس وعده طرف عراقی است و مشخص نیست این امر محقق شود. بر همین اساس، حجت‌الاسلام مرتضی مطهری‌پور، رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان می‌گوید: با توجه به اینکه اعزام‌ها بر اساس زمان‌بندی پیش‌بینی شده برقرار نشد و از طرفی هم وضعیت مرزهای زمینی مشخص نیست، امکان اعزام زائران دانشگاهی به عتبات به صورت زمینی وجود ندارد و پذیرفته‌شدگان در این کاروان‌ها منتظر اعزام نباشند. چرا سفر دانشگاهیان به عتبات به صورت زمینی منتفی است.

 

حرم حسینی در اعیاد شعبانیه

لغو سفر دانشگاهیان به عتبات یک روز قبل از اعزام

با این وجود، مقرر شد تا زائران اصلی که در ۸۰ کاروان پیش‌بینی شده بودند، از طریق ایستگاه‌های پروازی تهران، تبریز، یزد، اصفهان، شیراز، کرمان، مشهد و ساری به عتبات مشرف شوند، اما برخی از دانشگاهیان از بروز مشکلات و لغو سفرهای زیارتی یک روز قبل از اعزام خبر می‌دهند و  از این بابت ابراز نارضایتی دارند.

محمودی، یکی از دانشجویانی که برای سفر عتبات دانشگاهی در بیست و دومین دوره اعزام‌ها به عنوان زائر اصلی از استان خراسان رضوی پذیرفته شده بود، می‌گوید: قرار بود فردا همراه با یک کاروان دانشگاهی به عتبات اعزام شویم و همه کوله‌بار سفر بسته بودیم، اما مسؤولان در پیامی از لغو سفرها خبر دادند که این امر برای ما که سال‌ها منتظر برقراری سفر بودیم، خبر بسیار ناراحت‌کننده‌ای بود.

کاهش سهمیه زائران در هر کاروان

رستمی، یکی دیگر از زائران دانشگاهی از استان اصفهان با ابراز نارضایتی از این دوره اعزام‌ها، می‌گوید: برخی از دانشجویان از اصفهان هم با کاهش سهمیه مواجه شدند و نتوانستند به این سفر مشرف شوند. این امر در حالی بود که ما به عنوان زائر ذخیره هم نبودیم؛ بلکه زائر اصلی بودیم و به نظر می‌رسید اعزام ما حتمی است. اما اینگونه نبود!

لغو اعزام دانشگاهیان به عتبات از 2 ایستگاه پروازی/ سفر زمینی منتفی شد

علاوه بر این، با توجه به مشکلاتی که در زمینه تأمین پرواز زائران دانشگاهی به عتبات با توجه به افزایش سفرها به عراق در ماه شعبان ایجاد شده است، پرواز زائران از دو ایستگاه پروازی مشهد و تبریز لغو شده است.

امکان اعزام زائران ذخیره به عتبات وجود ندارد

بر همین اساس، رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با اشاره به کاهش سهمیه کاروان‌ها می‌گوید: قرار بود ظرفیت کاروان‌ها ۵۰ نفر باشد که با توجه به برخی مشکلات این امر محقق نشد و ظرفیت هر کاروان به ۳۸ نفر کاهش یافت. به این ترتیب امکان اعزام پذیرفته‌شدگان به عنوان ذخیره نیز وجود ندارد و فقط زائران اصلی به این سفر معنوی مشرف می‌شوند.

سفر دانشگاهیان به عتبات از تبریز و مشهد لغو شد

وی با اشاره به لغو سفرهای دانشگاهیان به عتبات از ایستگاه‌های پروازی مشهد و تبریز می‌افزاید: با وجود تلاش بسیاری که همکاران ما داشتند، امکان تأمین پرواز از این ۲ ایستگاه پروازی برای دانشگاهیان فراهم نشد. به همین دلیل اعزام زائران دانشگاهی برای سفر عتبات در بیست و دومین دوره از مشهد و تبریز منتفی شده که از این بابت از مشتاقان زیارت پوزش می‌طلبیم.

لغو اعزام دانشگاهیان به عتبات از 2 ایستگاه پروازی/ سفر زمینی منتفی شد

به گزارش فارس، سفر دانشگاهیان به عتبات پس از ۲ سال وقفه از سرگرفته شد و برای تشرف به این سفر معنوی ۶۳ هزار نفر ثبت‌نام کردند که پس از قرعه‌کشی مقرر شد تا ۶ هزار زائر به صورت زمینی و هوایی به عتبات مشرف شوند که به دلیل باز نشدن مرزهای زمینی، سفر ۴۰ کاروان سفر زمینی عتبات لغو و در نهایت مقرر شد تا ۳ هزار و ۵۰۰ زائر در قالب ۸۰ کاروان به عتبات مشرف شوند، اما اکنون با توجه به کاهش سهمیه و لغو اعزام‌ها از تبریز و مشهد، این تعداد کاهش چشمگیری خواهد یافت.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا