بین الملل

لغو سفر تفریحی وزیر دفاع انگلیس به دلیل تشدید تنش اوکراین و روسیه

لغو سفر تفریحی وزیر دفاع انگلیس به دلیل تشدید تنش اوکراین و روسیه

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن،  وزیر دفاع  انگلیس یکشنبه شب به وقت تهران  گفت  که به دلیل وخامت اوضاع بین روسیه و اوکراین، سفر خارج از کشور خود را لغو کرده است.  

 به نوشته وبگاه انگلیسی «العربی» «بن والاس» وزیر دفاع  انگلیس  پس از دیدار هفته گذشته از مسکو قصد داشت آخر هفته را در خارج از کشور با خانواده خود بگذراند، اما با توجه به تشدید تنش بین اوکراین و روسیه از تصمیم خود منصرف شده است.

والاس در توییتی نوشت: «پس از بازگشت از مسکو در صبح شنبه و به دلیل نگرانی از وخامت اوضاع در اوکراین، تعطیلات آخر هفته برنامه ریزی شده در خارج از کشور با خانواده را لغو کرده و بازخواهم گشت.»

وزیر دفاع انگلیس روز یکشنبه همچنین درباره احتمال تکرار وقایعی هشدار داد که به جنگ جهانی دوم منجر شد. والاس در مصاحبه‌ای گفت، استقرار ۱۳۰ هزار نیروی روسی در مرزهای اوکراین نشان می‌دهد که مسکو  ممکن است هر زمانی حمله خود را شروع کند و چنین حمله‌ای به احتمال بسیار زیاد رخ خواهد داد.

وزیر دفاع انگلیس درباره «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه گفت: «ممکن است او تانک‌هایش را خاموش کند و همه ما به خانه‌هایمان برگردیم اما در برخی کشورهای غربی گویی بوی [توافق] مونیخ به هوا برخاسته است».

اشاره والاس به توافقی است که به آلمان اجازه داد منطقه «سودِتِنلند» در غرب چکسلواکی را در سال ۱۹۳۸ به خاک خود الحاق کند، اما این کار مانع از به راه افتادن جنگ جهانی دوم نشد.

یک مقام دولت آلمان  نیز عصر یکشنبه  از وضعیت بحرانی در منطقه بالتیک به دلیل تشدید تنش بین روسیه و  اوکراین خبر داد.

یک مقام دولت آلمان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت که تنش بین روسیه و اوکراین به «نقطه بحرانی» رسیده است. این در حالی است که قرار است «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان  فردا دوشنبه به کی‌یف و سپس به مسکو برود.

این مقام آلمانی گفت: «نگرانی ما افزایش یافته است. ما وضعیت را بسیار بحرانی و بسیار خطرناک ارزیابی می‌کنیم.»

علی‌رغم آنکه روسیه بارها اطمینان خاطر داده که قصد حمله به اوکراین را ندارد، آمریکا و کشورهای اروپایی آمادگی‌های نظامی خودشان را برای آنچه به گفته آنها مقابله با تحرکات نظامی احتمالی مسکو است افزایش داده‌اند. برخی از این کشورها به همین بهانه به اوکراین نیرو و تجهیزات نظامی ارسال کرده‌اند. 

انتهای پیام/.


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا