بین الملل

لوکاشنکو از «عملیات ویژه» بلاروس در اوکراین خبر داد

لوکاشنکو از «عملیات ویژه» بلاروس در اوکراین خبر داد

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس روز پنجشنبه از «عملیات ویژه» کشورش در اوکراین با هدف آزاد کردن حدود صد بلاروسی خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، لوکاشنکو گفت: «کار به جایی رسید که آن حرامزاده‌ها مردم ما و پیش از همه، راننده‌های کامیونی که در آن زمان (شروع درگیری‌های اوکراین) در این کشور بودند گروگان گرفتند».

رئیس جمهور بلاروس درباره این عملیات توضیح داد: «آن‌ها هزار و پانصد واگن ریلی و وسایل نقلیه را مصادره کرده و تا صد نفر از رانندگان ما را بازداشت کردند. به اوکراینی‌ها هشدار دادم که عملیاتی را برای آزاد کردن آن‌ها انجام خواهیم داد و همین کار را هم انجام دادیم».

او بدون اشاره به جزئیات گفت، این عملیات به صورت بی‌عیب‌ و نقص انجام شد و اگر اوکراینی‌های دیگری توسط اوکراینی‌ها گروگان گرفته شوند، مینسک پاسخ متفاوتی خواهد داد.

روسیه و بلاروس متحدان هم در سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) هستند و در تمرینات نظامی مشترک با هدف ادغام ساختارهای نظامی دو کشور در دولت اتحادیه، شرکت می‌کنند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین اخیراً اعلام کرده  حمایت نظامی روسیه از بلاروس «مطلق» است و مسکو هرگونه حمله به مینسک را معادل حمله به روسیه تلقی می‌کند.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا