بین الملل

لو رفتن اظهارات بایدن علیه رهبران اروپایی

لو رفتن اظهارات بایدن علیه رهبران اروپایی

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، شبکه «اِن‌بی‌سی نیوز» روز چهارشنبه به نقل از افرادی مطلع نوشت، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در موقعیت‌های مختلف اظهاراتی را علیه همتایان اروپایی خود بیان داشته است.

این شبکه خبری هم‌زمان با سفر «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان به آمریکا و گفت‌وگوی تلفنی بایدن و «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی او درباره بحران اوکراین، نوشته است افراد مختلفی در جلسات محرمانه از رئیس جمهور آمریکا اظهاراتی منفی درباره همتایان اروپایی شنیده‌اند.

ان‌بی‌سی نیوز به نقل از این افراد نوشت، در یکی از این موقعیت‌ها بایدن گفته بود «اولاف شولتز شبیه آنگلا مرکل نیست» و در جلسه‌ای دیگر «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس را پر مدعا لقب داده بود. رئیس جمهور آمریکا درباره ماکرون گفته بود او می‌خواهد مانند «شارل دوگل» رئیس جمهور فرانسه در زمان جنگ جهانی باشد و پوتین را نیز «فردی با بمب اتمی و بدون دوست» خطاب کرده بود.

این شبکه آمریکایی نوشت، آمریکا در حالی تلاش می‌کند رهبری کمپین فشار علیه روسیه را در دست داشته باشد که میان متحدان ناتو در این‌باره اختلافات زیادی وجود دارد. برای مثال آلمان در برابر درخواست‌ها برای لغو پروژه گازی مشترک «نورد استریم ۲» با روسیه مقاومت کرده و در نشست خبری مشترک با رئیس جمهور آمریکا نیز بر موضع خود تأکید کرد.

از سوی دیگر، فرانسه که بر سر اجرای برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) با دولت جانسون به مشکل برخورده، تأکید دارد که برای مذاکره با روسیه به‌جای استفاده از ناتو، یک ائتلاف اروپایی تشکیل شود. در همین حال کشورهای شرق اروپا خواستار اتخاذ موضعی قوی‌تر علیه روسیه هستند.

با این وجود «امیلی هورن» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در واکنش به انتشار خبر ان‌بی‌سی نیوز گفته است: «این شایعات افراد ناشناس به هیچ وجه بیان‌گر اظهارات یا  طرز فکر رئیس جمهور درباره همتایان خود نیست که برایشان ارزش و احترام بالایی قائل است».

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا