بین الملل

لیبرمن: هیچ توافق دیپلماتیکی برنامه هسته‌ای ایران را متوقف نمی‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، «آویگدور لیبرمن» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری «والا» در حالی که تلاش‌ها بر روی ازسرگیری مذاکرات برجامی وین متمرکز شده، مدعی شد هیچ روند یا توافق دیپلماتیکی برنامه هسته‌ای ایران را متوقف نمی‌کند.

وی همچنین در ادامه لفاظی‌های مقام‌های دیگر رژیم صهیونیستی علیه ایران، گفت در خصوص رویارویی با ایران فقط زمان مشخص نیست که آنهم خیلی دور نخواهد بود. 

پیش‌تر، «گلعاد اردن» نماینده ویژه رژیم صهیونیستی در سازمان ملل روز سه‌شنبه با انتقاد از «وسواس ضداسرائیلی» شورای امنیت سازمان ملل، اتهامات تکراری علیه ایران را مجدداً‌ مطرح کرد و مدعی شد: «تهدید واقعی برای امنیت جهانی به سرعت در حال پیشرفت است».

اردن در حالی تلاش داشت تا در سخنرانی جدید خود در شورای امنیت حواس‌ها را از اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی پرت کند که چندین بار قطعنامه‌هایی علیه اقدامات غیرقانونی شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی مطرح شده که با حمایت ایالات متحده، این رژیم از محکوم شدن گریخته است.

مقام‌های رژیم صهیونیستی از زمان روی کار آمدن «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در ماه‌های اخیر تلاش‌ها برای اخلال در روند مذاکرات «وین» برای احیای برجام را تشدید بخشیده‌اند و از هر تریبونی برای فضاسازی علیه برنامه هسته‌ای ایران سوء استفاده می‌کنند.

اردن نیز در جلسه شورای امنیت سازمان ملل مدعی شد که ایران از مذاکرات وین برای خرید وقت به منظور دستیابی به اورانیوم غنی‌شده تا درجه تسلیحات استفاده می‌کند و همچنان به پیشرفت به سوی رسیدن به هدف تبدیل شدن به یک کشور در آستانه تسلیحات اتمی شدن ادامه می‌دهد.

این نماینده رژیم صهیونیستی در اظهاراتی دوگانه گفت که از راه‌حل دیپلماتیک برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای استقبال می‌کند اما در عین حال مدعی شد این رژیم از هر اقدامی برای جلوگیری از تسلیحات اتمی ایران بهره می‌گیرد.

«مجید تخت روانچی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد نیز روز گذشته (سه‌شنبه) در واکنش به لفاظی‌های اردن،  اتهامات رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران را پوچ، بی ربط و بی اساس خواند و هدف این رژیم از طرح این اتهامات را پنهان کردن خطری خواند که تسلیحات هسته‌ایش برای منطقه و جامعه جهانی ایجاد می‌کند. 

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا