فرهنگ و هنر

مادر شهیدان چناری پس از ۳۷ سال چشم انتظاری به فرزندان شهیدش پیوست

مادر شهیدان چناری پس از ۳۷ سال چشم انتظاری به فرزندان شهیدش پیوست

به گزارش گروه حماسه و مقاومت یولن، والیه چناری مادر شهیدان جعفر و حمزه چناری از شهدای دفاع مقدس پس از ۳۷ سال فراق و دوری از فرزندانش به دیدار آن‌ها شتافت. مراسم تشییع پیکر مادر شهیدان چناری فردا (ششم اردیبهشت ماه) ساعت ۹ صبح از بهشت رضا به سمت شهدای صالح آباد ایلام تشییع خواهد شد.

شهید جعفر چناری فرزند محسن در سال ۱۳۴۴ به دنیا آمد. او در سال ۱۳۵۹ همزمان با آغاز جنگ تحمیلی به عضویت سپاه در آمد. آن زمان که قسمتی از کشور در اشغال دشمن بود، نخلستان‌های مهران و کنجانچم شاهد نبرد دلاورانه این شهید بود. در محور عملیاتی لشکر امیرالمؤمنین (ع) به عنوان قائم مقام محور مشغول خدمت شد تا اینکه در ۲۵ شهریور ماه ۱۳۶۴ به عنوان فرمانده گروهان بعد از درگیری تن به تن با نیروهای بعثی در آستانه محرم در مناطق عملیاتی چنگوله دعوت حق را لبیک گفت و به فیض شهادت نائل آمد.

مادر شهیدان چناری پس از 37 سال چشم انتظاری به فرزندان شهیدش پیوست

یک برادر دیگر او به نام حمزه در ۱۹ تیر ماه ۱۳۶۴ و در سن ۱۹ سالگی در منطقه جنگی چنگوله مهران برای گشت به منطقه رفت و مفقودالاثر شد.

مرحوم محسن چناری از رزمندگان دوران دفاع مقدس به اتفاق فرزندانش در عملیات‌هایی مانند والفجر مقدماتی حضور داشت. این پدر شهیدان نیز در ۲۷ خرداد ماه سال ۱۳۹۹ آسمانی شد.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا