بین الملل

ماهیگیری تل‌آویو از آب‌ گل‌آلود اوکراین

ماهیگیری تل‌آویو از آب‌ گل‌آلود اوکراین

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، پس از آنکه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، سحرگاه امروز (پنجشنبه)، جنگ علیه اوکراین را اعلام کرد، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی یک اتاق فوق‌العاده به منظور «بررسی تحولات اوکراین در شرایط حضور ۸۰۰۰ اسرائیلی در آنجا» تشکیل داد و در عین حال اعلام کرد که ۲۰۰ هزار یهودی در اوکراین سکونت دارند.

بنابر گزارش امروز (پنجشنبه)‌ روزنامه «الاخبار»، این بیانیه در حالی صادر شد که وزارت خارجه تل‌آوی با حضور «یائیر لاپید» وزیر خارجه این رژیم در مقر این وزارتخانه جلسه‌ای ویژه برای ارزیابی اوضاع برگزار کرد. همزمان با این جلسه، وزارت خارجه تل‌آویو با سفارت این رژیم در کی‌یف تماس گرفت تا هماهنگی‌های لازم برای خروج ساکنان سرزمین‌های اشغالی صورت گیرد.

سفیر رژیم صهیونیستی در اوکراین در گفت‌و‌گو با روزنامه «یدیعوت آحارانوت» در این خصوص گفت: «سفارت با وزارت خارجه همکاری می‌کند تا زمینه برای خارج کردن اسرائیلی‌ها و عده‌ای از یهودیان از اوکراین و انتقال آن‌ها به لهستان انجام شود». بنابر گزارش این روزنامه عبری، در روز پایانی، صدها نفر از ساکنان فلسطین اشغالی از نماینده تل‌آویو در شهر «لویو» درخواست ترک پایتخت اوکراین را کرده‌اند.

«میخائیل برودسکی» سفیر تل‌آویو در اوکراین ضمن تکرار درخواست خود برای خروج هرچه سریعتر ساکنان اراضی اشغالی از اوکراین، اظهار داشت: «ما ظرفیت برای اسرائیلی‌ها و یهودیان لویو و انتقال آن‌ها به لهستان را داریم. انتظار داریم که در ساعات آینده موج بزرگی از مردم، اوکراین را ترک کنند».

این اظهارات در حالی بیان شد که کابینه رژیم صهیونیستی در اولین واکنش رسمی خود به تحولات اوکراین، روز گذشته، حمایت خود را از «تمامیت اراضی» این کشور اعلام کرد. «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز همین هفته از ساکنان اراضی اشغالی مقیم اوکراین خواسته بود که هر چه سریعتر خاک این کشور را ترک کنند.

طبق گزارش الاخبار، تل‌آویو در اقدامی محتاطانه و به علت احتمال نیاز به تخلیه سفارت خود در کی‌یف در پی جنگ، یک نمایندگی دیپلماتیک جایگزین در شهر لویو واقع در غرب اوکراین (در نزدیکی مرز لهستان) ایجاد کرد. وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز در عین حال طرحی برای خروج زمینی ساکنان اراضی اشغالی و انتقال آن‌ها به لهستان، رومانی، مولداوی، مجارستان و اسلواکی تهیه کرده است.

روزنامه لبنانی الاخبار در ادامه نوشت که طبق عادت همیشگی پس از وقوع جنگ یا بحران کابینه اسرائیل از تنش میان اوکراین و روسیه برای خارج کردن یهودیان اوکراین استفاده کرده است. در ادامه این گزارش آمده است که شمار یهودیان در اوکراین به ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد و روزنامه عبری «اسرائیل هیوم»، امروز، گزارش داده که وزارتخانه‌های تل‌آویو، ارتش این رژیم، آژانس‌های یهودیان و دیگر نهادهای رژیم صهیونیستی خود را برای «یک موج مهاجرت یهودیان از اوکراین» آماده می‌کنند و «یک طرح فوق‌العاده» و مفصل در پی وقوع جنگ در اوکراین تهیه کرده‌اند.

الاخبار در پایان خبر داد که «بانینا تامانو شطا» وزیر مهاجرت رژیم صهیونیستی اعلام کرده است: «ما برای استقبال از هزاران مهاجر از اوکراین آمادگی داریم. به‌رغم آنکه در ماه گذشته درخواستی مبنی بر مهاجرت دریافت نکرده‌ایم، اما زمانی که اسلحه‌ها آرام بگیرند، ممکن است نظرشان تغییر کند».

صبح امروز بود که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در پاسخ به درخواست کمک نظامی سران منطقه جدایی‌طلب شرق اوکراین، دستور عملیات ویژه در منطقه دنباس را صادر کرد. بعد از آن، جنگنده‌ها، توپخانه‌ها و سامانه‌های موشکی ارتش روسیه، مواضع نظامی مختلفی از شرق تا غرب و شمال تا جنوب اوکراین را هدف قرار دادند. «ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین بامداد امروز هشدار داده بود که مسکو حمله به کشورش را تصویب کرده و گفت تلاش کرده با همتای روس خود تماس بگیرد اما پاسخی دریافت نکرده است. 

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا