فرهنگ و هنر

مایکل کین دیگر بازنشسته است/ آخرین فیلم بر پرده سینماها

مایکل کین دیگر بازنشسته است/ آخرین فیلم بر پرده سینماها

مایکل کین سال ۲۰۲۱ وقتی گفت بازی‌اش در کمدی «پرفروش‌ترین‌ها» به کارگردانی لینا روسلر ممکن است آخرین بازی حرفه‌ای‌اش باشد، سر و صدای زیادی به پا شد و نمایندگان این بازیگر برنده ۲ جایزه اسکار توضیح دادند که این اعلام کمی زودهنگام بوده و او در حال بررسی ۲ فیلم جدید برای بازی در آن‌هاست؛ اما حالا ۲ سال پس از آن اعلام، به نظر می‌رسد مایکل کین دیگر به نوعی بازنشسته شده است.

این بازیگر در مصاحبه‌ای به «تلگراف» گفت: من اکنون ۹۰ ساله هستم و نمی‌توانم درست راه بروم و همه این چیزها … همین الان باید گفت به نوعی بازنشسته هستم.

اگر کین واقعاً بازنشسته شود، آخرین فیلمش «فراری بزرگ» خواهد بود. وی در این فیلم در برابر گلندا جکسون (که ماه ژوئن در ۸۷ سالگی درگذشت) بازی کرده که برمبنای زندگی واقعی برنارد (برنی) جردن، سرباز کهنه کار نیروی دریایی بریتانیا که در ۸۹ سالگی از خانه سالمندان فرار کرد تا به فرانسه سفر کند و بتواند در مراسم ۷۰ سالگی «روز D» (عملیات نرماندی و بزرگ‌ترین حمله دریایی تاریخ) ‌شرکت کند، ساخته شده است.

کین گفت: از بازی در این فیلم بسیار خوشحال بودم. من شخصیت برنی را دوست داشتم. فکر کردم او باورنکردنی است و فیلمنامه بسیار زیبا نوشته شده است. با وجود کووید و همه این ماجراها، ۳ سال بود در فیلمی بازی نکرده بودم و فکر می‌کردم کارم تمام شده و ناگهان این فیلم را بازی کردم و دوره فوق‌العاده‌ای برایم ایجاد شد.

ایفای نقشی در سن او برای کین سخت بود، او توضیح داد: آنها یک عصای بسیار خوب به من دادند و من توانستم صحنه‌هایی را با کمک آن انجام دهم. فقط یک بار می‌توانستم و سپس می‌افتادم و فقط یک برداشت و بس … ولش کن …

الیور پارکر کارگردان فیلم هم در توضیح این صحبت ها گفت که همه مراقب بودند که به این بازیگر خیلی فشار وارد نشود و کار با سرعت او پیش رفت.

پارکر افزود: من به ندرت دیده‌ام او نقش شخصیتی را بازی کند که چنین ضعفی داشته باشد. او همیشه مایکل کین بوده؛ بی‌خیال، با اعتماد به نفس و خونسرد. در اینجا او نقش مردی را بازی می‌کند که تلاش می‌کند کنترل خود را حفظ کند و برای جذب مخاطب واقعا باید آسیب‌پذیری‌هایش را نشان دهد و من واقعا از توانایی مایکل برای انجام این کار هیجان‌زده شدم.

کین در پاسخ به سوالی درباره اینکه ۹۰ سالگی چگونه است، گفت: بدترین چیز این است که چیزهای زیادی از زندگیات حذف می‌شود. دیگر نمی‌توانی بدوی، نمی‌توانی فوتبال بازی کنی و به تدریج متوجه می‌شوی که به مرگ نزدیک می‌شوی.

او گفت: مرگ ممکن است در ۹۰ سالگی نزدیک باشد، اما من کاملا خوشحالم. اینجا نشسته‌ام، می‌نویسم و کارم را انجام می‌دهم. خوشحالم. ۲ فرزند، ۳ نوه و همسر دارم … در نهایت همه به من خواهند پیوست. هیچ کس قرار نیست بگوید «خیلی متاسفم که می‌خواهی بمیری – ای کاش مثل من بودی و نمی‌مردی» همه می‌میرند. حداقل من تا ۹۰ سال زندگی کردم. من در ۹، یا ۱۹ یا ۲۹ سالگی نمردم. من ۹۰ ساله هستم و بهترین زندگی‌ را که می‌توانستم به آن فکر کنم، داشته‌ام. بهترین همسر ممکن و بهترین خانواده ممکن. ممکن است بهترین خانواده برای دیگران نباشند، اما بهترین خانواده ممکن برای من هستند.

فیلم «فراری بزرگ» ۶ اکتبر در سینماهای بریتانیا اکران می شود.

۵۷۵۷

حتما بخوانید : حسن شرف‌الدین درگذشت

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا