سیاسی

مجازات جاسوسان اسرائیل کم شد /آمریکا طلبکار است /فاطی دوره دکتری دانشگاه لهستان پذیرفته شد /بازخوانی خاطرت آیت الله هاشمی

مجازات جاسوسان اسرائیل کم شد /آمریکا طلبکار است /فاطی دوره دکتری دانشگاه لهستان پذیرفته شد /بازخوانی خاطرت آیت الله هاشمی

خاطرات دو روز سفر را نوشتم و گزارش‌ها را خواندم. با اینکه دادگاه تجدیدنظر متهمان جاسوسی برای اسرائیل، مجازات‌ها را تخفیف داده، باز هم آمریکا و اسرائیل و یهودیان، طلبکاری می‌کنند.چ بحران قیمت‌ سوخت در آمریکا ادامه دارد و بحث تخفیف مالیات سوخت، جدی‌تر می‌شود. در آمریکا هم رنگ تبلیغات انتخاباتی‌ گرفته است؛ دموکرات‌ها، صحبت از مصرف ذخیره‌های ملی سوخت، برای آرام‌کردن بازار می‌کنند و جمهوریخواهان، آن را ترفند انتخاباتی معرفی می‌کنند.

در افغانستان، طالبان پیشروی می‌کنند و آمریکا، فشار جدی روی روسیه گذاشته، برای جلوگیری از برنامه انتقال تکنولوژی لیزری به ایران؛ در حالی که ایران اعلان آزمایش موفقیت‌آمیز موشک شهاب ۳ را کرده‌ و پاکستان، اعلان آزمایش موشک شاهین را که می‌تواند حامل سلاح اتمی باشد. بعضی از دولت‌های غربی، پیشنهاد تخفیف تحریم عراق را داده‌اند و آماده سفر هوایی به عراق‌اند و می‌خواهند که برداشت غرامت‌های جنگی از درآمد نفت عراق، از ۳۰ درصد به ۲۰ درصد کاهش یابد.

در منزل بودم. گزارش‌های مربوط به حکم دادگاه نوارسازان و شرکت [چاپ و انتشارات] جامعه [روز]، [ناشر روزنامه‌های جامعه و توس] را خواندم. بخشی از وقت هم به اصلاح نمایه‌های تفسیر راهنما و مطالعه کتب روان‌شناسی گذشت. بخشی از بچه‌ها جمع بودند. فاطی در دوره دکترای دانشگاه لهستان پذیرفته شده. محسن، دربارۀ خاطرات سال ۱۳۶۱ [پس از بحران] مذاکره داشت. خطبه‌های جمعه امروز، مجموعی از تجلیل از هشت سال دفاع مقدس و محکوم‌کردن خرده‌گیران بود. پس از حادثه خرم‌آباد، معمولاً حزب‌اللهی‌های شهرستان‌ها، مانع حضور و سخنرانی افراد مشهور و تندرو چپ‌ها می‌شوند؛ من‌جمله آقایان [عباس] عبدی [روزنامه‌نگار] و [سیدهاشم] آقاجری [استاد دانشگاه تربیت مدرس] و [عبدالکریم] سروش [فیلسوف و نواندیش دینی] و … که این روزها در قم و گرمسار و سمنان و قائم‌شهر و … پیش‌ آمده است.

۲۷۲۷

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا