بین الملل

مجروح شدن ۲ نظامی آمریکایی توسط ارتش روسیه در اوکراین

مجروح شدن ۲ نظامی آمریکایی توسط ارتش روسیه در اوکراین

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزایر فارس، منابع خبری از جراحت دو آمریکایی داوطلب خدمت در  ارتش اوکراین  بر اثر شلیک توپخانه خبر دادند.

به گزارش منابع خبری، این دو آمریکایی داوطلب در نیروهای مسلح اوکراین در ۲۷ آوریل (چهارشنبه هفتم اردیبهشت) در جریان نبرد در جنوب شرقی اوکراین بر اثر آتش توپخانه زخمی شدند. «پل گری» و «مانوس مک کافری» کهنه سربازان ارتش ایالات متحده، در ماموریتی برای نابود کردن یک تانک روسی در نزدیکی «اوریخیف»  شهری کوچک در مسیر تهاجم نظامی روسیه در جنوب و شرق اوکراین بودند.

مک‌کافی در ناحیه صورت، سر، شانه‌ها و نیم تنه‌اش جراحات شدید دیده است.  پل گری نیز از ناحیه چشم دچار جراحت شده است. گری، که بیش از یک سال در اوکراین زندگی کرده بلافاصله پس از تهاجم روسیه ، برای خدمت در نیروهای مسلح اوکراین داوطلب شد.

مک کافری نیز پس از شروع جنگ به اوکراین سفر کرد تا به عنوان یک سرباز داوطلب خدمت کند. این دو آمریکایی از موشک‌های «جاولین» آمریکایی علیه تانک‌ها و خودروهای زرهی روسیه استفاده می‌کردند.

 به گزارش منابع خبری، گری و مک کافری در یک مکان نامشخص در اوکراین بستری هستند. پزشکان اوکراینی قبلا مک کافری را برای برداشتن ترکش جراحی کرده‌اند.

مجروح شدن 2 نظامی آمریکایی توسط ارتش روسیه در اوکراین

روسیه  پنجم اسفند گذشته دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. «ولادیمیر پوتین»  رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

روسیه همچنین اعلام کرده  اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود عمل نکرده است.

انتهای پیام/.


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا