سیاسی

مجلس تکلیف وزیر ورزش را مشخص می کند /چرا طرح افزایش تعداد نمایندگان مسکوت ماند؟

مجلس تکلیف وزیر ورزش را مشخص می کند /چرا طرح افزایش تعداد نمایندگان مسکوت ماند؟

نمایندگان در نشست علنی (دوشنبه ۲۰ شهریور ) مجلس شورای اسلامی با درخواست مسکوت ماندن طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آن‌ها با ۱۳۲ رأی موافق، ۶۴ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۳ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در این باره محمدحسن آصفری میگوید: خیلی از مناطق به قدری گسترده است که نمایندگان امکان سرکشی به حوزه انتخابیه خود را ندارند یا برخی مناطق اصلا نماینده ندارند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، گفت: باید هر ۲۰ سال یک‌بار تعداد نمایندگان افزایش پیدا کند اما بیش از ۲۰ سال است که افزایش نماینده نداشتیم و به همین دلیل این طرح از طرف وکلای ملت مطرح شد.

موافقت مجلس با دو طرح مهم؛ از تمدید قانون برنامه ششم تا مسکوت ماندن طرح افزایش تعداد نمایندگان

وی ادامه داد: امسال که سال آخر مجلس است طرح‌ها و لوایح اولویت‌دار زیادی به خصوص در حوزه‌های اقتصادی در دستور کار است و به همین دلیل وکلای خانه ملت درخواست مسکوت ماندن طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان به مدت ۶ ماه را در دستور کار قرار دادند.

آصفری، گفت: لذا این طرح در مجلس یازدهم جوابگو نخواهد بود تا طرح‌های اولویت‌دار حوزه‌های اقتصادی در دستور کار قرار بگیرد.

بررسی صلاحیت کیومرث هاشمی برای تصدی وزارت ورزش در دستور کار مجلس

همچنین به نقل از تسنیم ،نمایندگان مجلس در جریان جلسات علنی این هفته خود به بررسی صلاحیت کیومرث هاشمی برای تصدی وزارت ورزش و جوانان و اخذ رأی اعتماد به وی خواهند پرداخت.

۲۷۲۲۰

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا