زنجان

مجمع انتخاباتی که به حاشیه رفت/ اصفهانیان: منتقدین شهاب خادم، مغرض هستند

به گزارش خبرگزاری یولن از زنجان، مجمع انتخاباتی هیأت فوتبال استان زنجان پس از ۱۱ ماه تأخیر با حاشیه‌های فراوان برگزار شد.

هرچند که پیش از برگزاری این مجمع اطلاعات خبرنگاران از سوی اداره کل ورزش و جوانان اخذ شده بود، اما امروز برگزار کنندگان مجمع اعلام کردند که کارتی برای خبرنگاران صادر نشده است.

به همین دلیل در ابتدا اعضای مجمع در سالن و در محل‌های تعیین شده جاگیری شدند و سپس به خبرنگاران اجازه ورود داده شد.

پس از ورود به سالن دبیر هیأت فوتبال استان زنجان اعلام کرد که خبرنگاران باید در طبقه بالای سالن حضور داشته باشند و حق نشستن در طبقه پایین و در کنار مهمانان و اعضا را ندارند که همین امر واکنش خبرنگاران را در پی داشت.

وقتی خبرنگاران قصد ترک کردن سالن را داشتند، برگزارکنندگان با ممانعت از خروج آنها اعلام کردند که خبرنگاران می‌توانند در صندلی‌های ردیف آخر سالن حضور داشته باشند، اما مشروط به اینکه جلوتر از محدوده تعیین شده نیایند و به هیچ وجه عکس و فیلم نگیرند.

یکی از مسؤولان برگزاری عدم تکرار حوادثی مانند انتخابات فدراسیون و برملا شدن رای حاجی صفی اعلام کرد و گفت: به خاطر همین موضوع است که نمی‌توانیم اجازه دهیم خبرنگاران نزدیک‌تر از این فاصله حضور داشته باشند.

مسؤول دیگری هم گفت، بنا به دستور فدراسیون اجازه حضور خبرنگاران در صندلی‌های جلو داده نمی‌شود و علت این دستور هم شیوع ویروس کرونا اعلام شده است.

در این برنامه خانم لیلا آقاجانلو، آقای بهمن عمولر و آقای کریم منصوری ناظر انتخابات تعیین شدند، سپس هریک از کاندیداها به مدت ۵ دقیقه برنامه خود را ارائه کردند.

در ابتدا شهرام اسکندری‌پور با ارائه بیوگرافی خود از جمله مدرک تحصیلی و عضویت در تیم‌های فوتبال گفت: بنده هم اکنون به عنوان هیات علمی فعالیت دارم و نایب رییس بنده محمدرضا محمدی و لیلا آقاجانلو است.

وی گفت: این انتخابات سرنوشت فوتبال را رقم می‌زند و بنده هم به توصیه پیشکسوتان و مربیان و اساتید پای در این عرصه نهاده‌ام.

کاندیدای انتخابات هیات فوتبال استان زنجان با اشاره به اینکه برنامه بنده تغییر و تحول اساسی در ساختار هیأت، دانش‌بنیان کردن آن، توجه به علم روز، استفاده از ظرفیت شهرستانی و استفاده از تجربه پیشکسوتان و تعامل با فدراسیون و استفاده از حامیان مالی و استفاده از صنایع است، تصریح کرد: طراحی مدل توسعه فوتبال استان و داشتن تیم اقتصادی قوی و ارتباط با رسانه ها و طراحی تارنما، چاپ کتاب نام آوران فوتبال استان نیز از دیگر برنامه‌هایی است که اجرایی خواهد شد.

نادر بلباسی هم با اشاره به حضور خود در تیم‌های مختلف از دوران کودکی بیان کرد: بنده مدیرعاملی در لیگ بانوان را در رزومه کاری خود دارم و با مربیان بزرگی چون رضا وطن خواه و رضا احدی همکاری داشته‌ام.

وی به برنامه خود در صورت پیروزی در مجمع اشاره کرد و گفت: تعامل با مدیران و بخش خصوصی، تلاش برای توسعه کمی و کیفی داوران و مربیان از برنامه‌هایی است که دنبال خواهم کرد.

بلباسی گفت: بزرگترین حسن بنده نیز بازنشستگی بنده است که از صبح تا شب در اختیار فوتبال خواهم بود.

در ادامه منصور حسنی کمال دیگر کاندیدای حاضر با اشاره به اینکه دارای کارشناسی مدیریت ورزشی است و جوان‌ترین کاندیداست، گفت: عضو شورای دانش آموزی و عضو بسیج دانشگاه، تاسیس باشگاه شهاب زنجان، تیم‌داری از محلات و مربی‌گری تیم محلات، کسب عنوان بهترین تیم فوتسال، حضور تیم‌های پایه در لیگ استان، ترانسفر بازیکنان به لیگ‌های یک دو و سه، کسب عنوان بهترین مربی، حضور و استعدادیابی در همه شهرستانهای استان، آموزش و منابع مالی از جمله رزومه من است.

وی با اشاره به اینکه فوتبال زنجان می‌تواند به دوران اوج خود برگردد، گفت: در گذشته تیم‌ها نتوانسته‌اند، وارد عرصه ملی شوند و‌ همین امر به باشگاه داری ضربه زده است.

در ادامه نیز غلامرضا داداشی با اشاره به اینکه ما خیلی وقت است که از شور و حال فوتبال عقب هستیم، گفت: برنامه بنده با دست خط خودم نوشته شده است و پای آن را امضا کردم و اسم آن را تعهد گذاشتم.

وی گفت: کسی که کاندیدا می‌شود در برابر این برنامه مسؤولیت دارد، دوستانی که برنامه ارائه می‌دهند، چرا همان را ۱۲ سال قبل اجرایی نکردند، آیا به حد کافی وقت نداشتند؟

داداشی افزود: من برنامه‌ام را بر اساس واقعیت نوشته‌ام و قصد اداره هیات به صورت خودخواهانه و خودسر را ندارم.

منصور سلطانی محمدی نیز با اشاره به تجربه خود در فوتبال به عنوان بازیکن و داور بیان کرد: سرپرستی باشگاه ورزشی و فرهنگی شهرداری نیز از دیگر رزومه بنده در فوتبال است.

وی از جمله مشکلات فوتبال استان را عدم توجه به ساختارهای فیزیکی مورد نیاز و عدم جذب اسپانسر اعلام کرد و گفت: امیدواریم با انتخاب رییس جدید شاهد پوست اندازی در فوتبال زنجان و رشد و ارتقای آن باشیم.

در جریان ارائه برنامه از سوی کاندیداها مجید بیگلی به نفع نادر بلباسی و جواد نوروزی به نفع شهرام اسکندری‌پور کناره‌گیری کردند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان در این نشست «وجود زیرساخت» و «توجه به استعدادیابی» را لازمه توسعه ورزش اعلام کرد و گفت: خوشبختانه در زنجان به لحاظ زیرساخت مشکلی نداریم و در حال حاضر استان از چمن مصنوعی و اماکن سرپوشیده برخوردار است بعلاوه اینکه ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زیتون زنجان نیز امسال به بهره‌برداری می‌رسد که در توسعه ورزش نقش بسزایی خواهد داشت.

علی خلیلی از رئیس جدید هیئت فوتبال استان زنجان خواست تا به موضوع «استعدادیابی» توجه ویژه‌ای داشته و در کنار آن از ظرفیت بخش خصوصی و صنایع استان برای جذب «حمایت مالی» آن‌ها بهره ببرد. 

وی مشکل اصلی عدم موفقیت قابل توجه برای جلب مشارکت صنایع بزرگ استان زنجان برای مباحث مربوط به اسپانسر تیم‌های ورزشی از جمله فوتبال را خصوصی بودن واحدهای تولیدی بزرگ استان اعلام کرد و گفت: در سایر استان‌ها از جمله کرمان، واحدهای بزرگ «دولتی» در زمینه مس فعالند که در بحث اسپانسری به خوبی تیم‌‌های فوتبال این استان را حمایت می‌کنند اما زنجان با وجود داشتن صنایع بزرگی در زمینه «روی» در حوزه حمایت مالی از تیم‌های ورزشی از جمله فوتبال دستاوردی نداشته است که دلیل آن «خصوصی بودن» این واحدهاست!

خلیلی خطاب به نادر بلباسی، رئیس جدید هیئت فوتبال استان زنجان گفت: شما فقط رئیس هیأت فوتبال «شهر زنجان» نیستید بلکه رئیس هیأت «تمامی شهرستان‌ها» هستید در نتیجه از شما انتظار داریم برای توسعه ورزش فوتبال کل استان به ویژه در امر مربیگری و داوری تلاش کنید.

وی بر لزوم سرمایه‌گذاری هیئت فوتبال استان در رده‌های پایه تاکید کرد و افزود: اداره کل ورزش و جوانان با توجه به ضوابط شاید نتواند در حمایت از تیم‌های لیگی کمکی داشته باشد اما برای بهبود وضعیت فوتبال استان بیش از پیش تلاش کرده و خود را همراه هیأت می‌داند!

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر برای رایزنی با مدیران صنایع بزرگ استان زنجان وارد مذاکره شده و لیست ۵۰ شرکت را با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت احصا و برای جلب حمایت مالی آن‌ها جلساتی برگزار می‌کنیم.

فریدون اصفهانیان، رئیس پیشین هیات فوتبال استان زنجان نیز گفت: سختی‌ها کشیده شد و جلسات مختلفی برگزار و فدراسیون به این نتیجه رسید که در راستای کمک به هیأت‌های استانی کمک کند و امیدواریم که هر چه زودتر اساسنامه هیأت‌های استانی نیز تدوین شود.

رئیس سابق هیأت فوتبال استان زنجان گفت: فوتبال زنجان دارای افراد بزرگی است افرادی که در لیگ‌های مختلف هستند و امروز آقای عمولر در کانون مربیان و سلطانی هم از داوران برتر استان در سطح کشور است.

وی با اشاره به اینکه همه چیز برای رشد و توسعه فوتبال در استان داریم، افزود: آن چیزی که در زنجان وجود ندارد، حضور اسپانسر است که کشتی را به سرمنزل مقصود برساند.

اصفهانیان با اشاره به ظرفیت‌های استان در شهرستان‌ها بیان کرد: امیدوارم تصمیمی که اعضای مجمع می‌گیرند، دور از حاشیه باشد و با در نظر گرفتن آیتم‌هایی که برای یک ریاست است، این اتفاق بیافتد.

وی  ضمن تبریک پیروزی تیم فوتبال کشور گفت: قطعا این پیروزی‌ها با حمایت عزیزی خاذم اتفاق افتاده است.

اصفهانیان با اشاره به اینکه برخی از سفرهای خادم به نقاط مختلف انتقاد دارند، گفت: متاسفانه برخی مریض هستند و چنین حرف‌هاییی را می‌زنند.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵/ق


۲۰۲۱-۱۱-۰۴ ۱۰:۳۷:۳۸

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا