سلامت

محافظت از سلامت بیمه‌شدگان در طرح پزشک خانواده از مهمترین اهداف بیمه سلامت است

محافظت از سلامت بیمه‌شدگان در طرح پزشک خانواده از مهمترین اهداف بیمه سلامت است

دکتر «رضا تحویلیان» روز یکشنبه در گفت و گو با یولن توضیح داد: بیمه شدگانی که زیر پوشش طرح پزشک خانواده بیمه سلامت قرار گرفتند،حتما باید هر ۶ ماه یک بار به پزشک خود مراجعه کنند و این الزام برای آن است که افراد قبل از مبتلا شدن به بیماری از سلامت آنها محافظت شود و نباید فقط زمان بیماری به پزشک مراجعه کنند.

وی بیان داشت: در واقع بیمه سلامت برای حفظ سلامتی افراد هزینه پرداخت می کند، لذا از بیمه شدگان این نوع بیمه که اکثرا از صندوق همگانی بیمه سلامت و ارگان های مانند کمیته امداد و بهزیستی هستند درخواست داریم هر ۶ ماه یکبار به پزشک خود جهت معاینه و کنترل سلامت مراجعه کنند.

دکتر تحویلیان همچنین با بیان اینکه پزشکان استان می توانند در طرح پزشک خانواده با بیمه سلامت قرارداد منعقد کنند، گفت: بیمه سلامت برای اخذ قرار داد در هر شیفت کاری صبح یا عصر می تواند تا سقف ۲ هزار نفر بیمه شده و برای پزشکانی که با بیمه دیگر طرف قرار داد نیستند و ۲ نوبت در خدمت بیمه سلامت باشند می تواند چهار هزار نفر معرفی کند.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان کرمانشاه با اعلام اینکه سازمان بیمه سلامت برای هر بیمار ماهیانه مبلغ ۹ هزار تومان را به پزشک خانواده پرداخت می‌کند افزود: افراد بیمه شده زیرپوشش طرح پزشک خانواده فقط هفت هزار تومان حق ویزیت پرداخت می کنند که مبلغ بسیار ناپیزی است.

دکتر تحویلیان همچنین از پزشکان خواست از طریق سامانه الکترونیکی بیمه سلامت جهت اخذ قرار داد و بار گذاری مدارک پزشکی و پروانه کار و همچنین اخذ قرار داد اقدام کنند و یا در راستای راهنمایی بیشتر با شماره تلفن ۱۶۶۶ تماس بگیرند و یا به اداره کل بیمه سلامت واقع در خیابان شهید جعفری (کسری سابق) مراجعه کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه بیمه شدگان در طرح پزشک خانواده برای ویزیت و معاینه هیچ محدودیتی ندارند از آنها خواست برای حفاظت از سلامت خود هم شده برای کنترل به پزشک خانواده جهت معاینه مراجعه کنند.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان کرمانشاه به افرادی که فاقد بیمه هستند و تمایل دارند از خدمات بیمه سلامت برخوردار شوند نیز خواست به دفاتر پیشخوان دولت در سطح استان، یا سامانه بیمه سلامت ایرانیان جهت پوشش بیمه‌ای مراجعه کنند و یا با شماره ۱۶۶۶ تماس بگیرند.

۶۳ درصد کرمانشاهی‌ها تحت پوشش بیمه سلامت هستند

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان کرمانشاه تعداد افراد تحت پوشش این بیمه در استان را یک میلیون و ۲۷۰ هزار نفر معادل ۶۳.۵ درصد از جمعیت استان اعلام کرد و گفت: افراد تحت پوشش بیمه از طریق پنج صندوق و نوع بیمه خدمات خود را دریافت می کنند به عنوان مثال کارکنان دولت ۱۴۳ هزار نفر، روستاییان، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، ۵۲۱ هزار نفر، سایر اقشار هم بیش از ۹۷ هزار نفر بطوریکه مددجویان کمیته امداد بیش از ۴۱ هزار نفر، ایثارگران بیش از  ۴۰ هزار نفر، مددجویان بهزیستی بیش از ۱۶ هزار نفر و همچنین ۳۸۶ نفر از طلاب و روحانیون هم تحت حمایت بیمه سلامت هستند که دفترچه خود را به صورت رایگان دریافت می کنند.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۱۴ مرکز درمانی با بیمه سلامت قرارداد همکاری دارند و ۳۲ دفتر پیشخوان هم به نمایندگی از بیمه سلامت کارهای عقد قرارداد، تمدید و ثبت نام را انجام می دهند، افزود: در همه شهرستان های استان به جز گیلانغرب، قصرشیرین، دالاهو و روانسر، شعب بیمه سلامت حضور دارند و در شهرستان هایی هم که شعبه نداریم، دفاتر پیشخوان این وظیفه را بر عهده دارند.

دکتر تحویلیان صدور نسخه الکترونیک را برای دریافت خدمات بیمه سلامت ضروری دانست و گفت: امروز ۱۰۰ درصد نسخه های پزشکی به صورت الکترونیک صادر می‌شود و نسخه هایی که دستی باشند مشمول دریافت خدمات نخواهند شد لذا بیمه شدگان برای دریافت خدمات از بیمه سلامت نباید تقاضای نسخه دستی کنند.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تلفن گویای ۱۶۶۶ به صورت تمام وقت و ۲۴ ساعته در خدمت مردم است تا هرگونه سوال و ابهام خود را بپرسند، افزود: بیمه شدگان می توانند با مراجعه به سامانه شهروندی هم از آخرین وضعیت بیمه خود مطلع شوند و حتما بعد از دریافت پیامک به پزشک خانواده خود مراجعه کنند تا معاینه اولیه انجام شود.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا