کرمان

محسن روحی به‌عنوان مدیرکل ارشاد شمال کرمان معرفی شد

محسن روحی به‌عنوان مدیرکل ارشاد شمال کرمان معرفی شد

به گزارش یولن از کرمان، سیدمحمد هاشمی معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی شمال استان کرمان با اشاره به اینکه ظرفیت خوبی امروز در کشور در زمینه فرهنگ و هنر ایجاد شده است، اظهار کرد: یکی از مسائل و رویکردهای اصلی دولت سیزدهم از ابتدای شکل‌گیری، اقتصاد و فرهنگ بوده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی، اقتصادی و همچنین سرمایه انسانی بسیار خوب در استان کرمان گفت: هیچ سرمایه‌ای مانند سرمایه انسانی برای حوزه فرهنگ و هنر نیست، مردم معدن هستند و باید این معدن‌ها را کشف کرد.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز با اشاره به اینکه بر گزاری جشنواره شعر رضوی توسط مدیرکل اسبق ارشاد استان کرمان در شهر کرمان استارت خورد، اظهار داشت: دهه کرامت از داخل جشنواره شعر رضوی استخراج شد.

وی با تاکید بر اینکه شرکت‌ها به جای اینکه اسپانسر یک فعالیت هنری باشند، کمک کنند تا اقتصاد هنر را پایدار کنیم ، افزود: شهید سلیمانی یک شخصیت بین‌المللی و فراتر از شیعه و جهان اسلام است و درخواست داریم جشنواره شهید سلیمانی در رشته‌های مختلف به طور سالانه در استان کرمان برگزار شود و این یک ظرفیت بسیار بزرگی است و می‌توان از آن استفاده کرد.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس نیز بیان داشت: بیش از دو سال، کرونا بر حوزه فرهنگی و هنری سایه انداخته و اکنون فضا تقریبا به یک رویکرد خوبی سمت و سو پیدا می‌کند و این فرصت شرایط جدیدی در عرصه هنری و فرهنگی در سطح استان ایجاد کند. 

وی ابراز داشت: امروز کرمان پایتخت مقاومت اسلامی شده است و تصویری که از استان نشان داده می‌شود تصویر عزت و افتخاری که سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برای ما به ارمغان آورده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بر اساس صحبتی با وزیر ارشاد، اعلام آمادگی شد استان کرمان را به عنوان قطب مجموع رویدادهای فرهنگی و هنری در کشور در عرصه مقاومت اعلام کنند.

پورابراهیمی گفت: بر اساس قانون باید جلسات شورای فرهنگ عمومی و کمیسیون‌های آنها تشکیل و با برنامه‌ریزی‌های مدون فعالیت کنند.

وی تصریح کرد: باید ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی استان را برای حمایت از عرصه هنر به کار بگیریم اما این ظرفیت می‌تواند در بخشی از این مسیر تبدیل به توانمندسازی جایگاه هنر شود تا بتواند روی پای خودش بایستد و مسیرش را ادامه دهد.

به گزارش فارس، در این آیین از زحمات محمدرضا علیزاده مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال استان کرمان تقدیر و و محسن روحی به عنوان مدیرکل جدید معرفی شد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ق


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا