آذربایجان غربی

محمد ابن خلیلان شناسنامه فرهنگی-مذهبی شهر ارومیه است/پیشنهاد تاسیس حوزه علمیه در اطراف بقعه

به گزارش یولن ارومیه، حجت الاسلام محمد خلیل‌پور در نشستی که با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی و جمعی از فعالان حوزه دینی و مذهبی ارومیه ترتیب یافته بود، با اشاره به ساخت بقعه ابن خلیلان اظهار داشت: در خصوص بقعه ابن خلیلان آرزو داریم که این بقعه به یک تشکیلات فرهنگی مهم و تاثیرگذار مبدل شود و تلاش خواهیم کرد این مناطق به مجموعه مهدوی، دینی و اسلامی تبدیل شود.

وی افزود: محمد ابن خلیلان شناسنامه فرهنگی-مذهبی شهر ارومیه است و باید در مناطق اطراف آن شاهد احداث و افتتاح مجتمع‌های فرهنگی-مذهبی از جمله یک حوزه علمیه بین المللی برای طلاب کشورهای ترکیه و آذربایجان باشیم.

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: در این حوزه دچار غفلت هستیم و همانند بسیاری موارد دیگر در این خصوص نیز دچار عقب ماندگی و عدم برنامه‌ریزی هستیم.

خلیل پور ادامه داد: اوقاف در اطراف بقعه ابن خلیلان ۲۰ هزارمترمربع زمین دارد که ضرورت برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از این زمین ها با اهداف فرهنگی و مذهبی ضروری به نظر می‌رسد.

وی تصریح کرد: شهرداری ارومیه در این منطقه بالای ۵۰ هزارمترمربع زمین دارد که می تواند تحول فرهنگی و مذهبی را سبب شود و چون منطقه محروم است ضرورت سرمایه‌گذاری در آنجا ضروری به نظر می‌رسد.

خلیل‌پور یادآور شد: کاربری‌های تفریحی، تجاری، سیاحتی، مذهبی و فرهنگی از جمله مواردی است که می‌توان برای آن زمین‌ها تعریف و از آن‌ها به نفع شهر و مردم بهره برد.

رییس شورای شهر ارومیه تصریح کرد: ارتباطات بین مدیریت شهری، تبلیغات اسلامی و هیئات مذهبی ضروری بوده و در بحث محرومیت زدایی می توانند همکاری‌های خوبی را داشته باشند و استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این راستا دغدغه‌هایی جدی دارد و می‌توانیم از وی نیز در این راستا کمک بگیریم.

وی با بیان مشکلات عدیده شهرداری در خصوص تأمین بودجه و درآمدزایی تصریح کرد: شهرداری از کمک‌های دولتی محروم است و رقم اعتبارات سالانه تخصیص یافته از سوی دولت بسیار ناچیز است.

خلیل پور یادآور شد: زمانی شهرداری پول و هزینه لازم برای تعمیر و مرمت مساجد را داشت و بسیاری از مساجد نیز توسط شهرداری مرمت و تعمیرات لازم انجام شد اما هم اکنون امکان این مهم وجود ندارد.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا